Szeretnéd, ha minél több felhasználói értékelésed lenne? Jó lenne, ha ezáltal is növekedne hírneved és eladásaid nagysága? Ebben próbálok e posztban egy kis muníciót adni neked. A vásárlói értékelés a felhasználók által létrehozott tartalmak fontos formája. Ezek a vélemények közvetlenül befolyásolhatják eladásaidat és nem mellékesen reputációdra is nagy hatással vannak. Ezért is érdemes rájuk fokozottan odafigyelned!
Értékelések fontossága
Sok statisztika alátámasztja az értékelések használatának fontosságát. Néhány közülük:
– A vásárlók 68%-a jobban bízik azokban a márkákban, cégekben, amikről pozitív véleményeket írtak.
– Az emberek 80%-a úgy tekint az online véleményekre, mint személyes ajánlásokra
– Az értékelések átlag 18%-kal növelik az értékesítést
– Az értékelések 8%-ban befolyásolják egy oldal keresőoptimalizáltságát
Látható tehát, hogy a felhasználók által írt vélemények nemcsak a reputációra, hanem a keresőoptimalizálásra és az értékesítési számokra is befolyással vannak. Ezért is kell megragadni minden lehetőséget, hogy saját termékedhez kapcsolódóan is legyenek vásárlói értékeléseid. Hol érdemes ezeket megjelenítsd? Ezekre adok alább ötleteket.
Értékelések 4 lehetséges megjelenítése online
1. Értékelések a termékoldalon
Ez a leggyakrabban alkalmazott megjelenése az értékeléseknek. A két legfontosabb adat, amit érdemes megjeleníteni: az átlagos értékelésnagyság és az értékeléseket leadók száma. Az csak segíti a felhasználói élményt, ha a vásárlói véleményekre a termékoldal nyitóképernyőjén egyszerűen, egy kattintással rá lehet ugrani.
Ezek az egyedi értékelések a termékoldal alján jeleníthetők meg. Tovább segíthetjük a felhasználót, ha az osztályzatok alapján is megmutatjuk a vélemények számát. Ennek természetesen csak kellően nagyszámú értékeléseknél van értelme.
2. Értékelések a termékkategória-oldalon
Az értékeléseknek a termékkategória-oldalon történő megjelenése esetén célszerű megadni a termékek ilyen szempont szerinti rendezésének lehetőségét. Az átlagos értékelés és a leadott értékelések számának a megjelenítése ezen a szinten elég információt adhat a felhasználónak.
3. Értékelések a helyi keresési eredményekben
Figyelemfelhívó és vásárlást segítő eszköz lehet a helyi keresési eredményekben történő megjelenés. Add meg a lehetőséget vásárlóidnak, hogy a Google Cégem oldal létrehozásával ott is értékelhessék cégedet, termékedet a felhasználók.
4. Értékelések a keresési eredményekben
Használd oldaladon a schema.org címkézést, hogy a Google keresőben megjelenjenek vásárlóid értékelései. Te melyik keresési eredményre klikkelnél a következők közül? (Én az értékelést is megjelenítő eredményt nézném meg először.)
Hogy maximalizáld lehetőségeidet véleménymarketingben?
1. Legyenek céljaid!
2. Használd ki az aggregáló és közösségi oldalakat, legyél rajtuk ezeken az oldalakon és alakítsd a céged megítélését! Néhány fontosabb oldal, ahol értékeléseket írhatnak látogatóid: Google Cégem, Facebook, Tripadvisor, Booking.com, Foursquare, Repara.
2. Kérd látogatóidat értékelések írására weboldaladon, e-mailben, közösségi médián. Célozd meg vásárlóidat, lojális ügyfeleidet, ne azoktól kérd a véleménynyilvánítást, akik most találkoznak először cégeddel, márkáddal.
3. Megfelelő számú vélemény esetén tűzd ki célnak az értékelések átlagértékének javítását.
4. Használd termékoldalaidon a schema.org címkézést, hogy a keresőkben megjelenjenek az értékelések, így segítve a keresőkből történő konverziót.
5. Válaszolj ezekre az értékelésekre. A negatív visszajelzéseket okvetlenül kövesd tovább! Lehet, hogy csak félreértés miatt születik egy-egy ilyen értékelés, amit utána kijavíthat az értékelő miután megbeszéltétek, megértette a te nézőpontodat. Sose veszítsd el a fejed, próbálj tárgyilagos, udvarias maradni mindig!
6. Használd fel a pozitív, egyedi értékeléseket weboldalad ajánlás szekciójában, ezzel is segítve látogatóid választását!
Összefoglalás
A vásárlói értékelések a felhasználói tartalmak egyik legfontosabb fajtáját képezik, hisz általuk az értékesítésed közvetlenül is növekedhet. Próbáld kihasználni a rendelkezésre álló online csatornákat, hogy minél több ilyen értékelésed legyen! Alakíts ki egy jól kidolgozott cél és eszközrendszert, hogy ezen a területen is fejlődni tudj! Mérd a fejlődést, hisz ez egy egyszerűen mérhető KPI, amit munkatársaid is könnyen megértenek. Így jobban figyelnek majd rá, a fejlődés is könnyebben kivitelezhető.
Te melyik csatornákat használod értékelések gyűjtésére, és mennyire sikeresek azok? Oszd meg kérlek velünk!
Közgazdasági egyetem elvégzése után multinacionális cégeknél szereztem meg marketinges tapasztalatom, legutóbb két ország marketingigazgatójaként. Ezzel a szakértelemmel és a Google Squared digitális posztgraduális marketing képzésén szerzett tudásommal, inbound képzettséggel tartalomalapú, stratégiai és vizuális megközelítéssel tanácsadóként segítem 2014 óta hazai cégek online növekedését.