Másról akartam most írni, de tegnap este becsapódott a postaládámba az Altimeter Group egészen friss tanulmánya, amit mindenképpen meg kell osztanom a Tartalommarketing.hu olvasóival.
Az anyag 78 vállalati szakemberrel készített interjú alapján készült, de egyáltalán nem a szokásos, grafikonokból és táblázatokból álló, száraz valami, hanem nagyon komoly elemzést tartalmazó, a tennivalókra is kitérő összefoglaló. A szerző Rebecca Lieb egy rövid, találó meghatározás és a tartalommarketing szerepének tisztázása után megmutatja, mekkora az ellentmondás a tartalommarketing iránti növekvő igény és annak a szervezeten belüli jelenlegi helyzet között.
A tanulmány második részében azután Lieb felvázol egy új modellt, ahol természetesen a helyére kerül a tartalommarketing is.
A javasolt modell természetesen a legnagyobb amerikai vállalatok lehetőségeinek figyelembevételével készült. Nem hinném, hogy egy 200-500 fős hazai szervezetnek szüksége lenne valamennyi, a dolgozatba felsorolt intézménye, szerepkörre. Az viszont biztosan látszik, hogy a hagyományos szervezeti egységek (marketing, pr, hr, ügyfélszolgálat) önmagukban nem képesek folyamatosan értékes, színvonalas tartalommal ellátni a birtokolt (webhely, blog, mobil, email hírlevél) és a vállalat által ellenőrzött (Facebook, LinkedIn, YouTube, Slideshare) csatornákat.
Mi a tartalommarketing tekintetében is látható lemaradásban vagyunk a világ fejlettebb részéhez képest. A napi tapasztalatok és a szakmai konferenciák esettanulmányai jól tükrözik, hogy a legtöbb hazai vállalat valamilyen Facebook oldalban próbálja meg „letudni” a tartalommal kapocslatos „kötelességeit”. Még 2-3 év, mire minket is elér a „tartalommarketing hullám”. Aki akkorra felkészül, megfelelő szakemberekkel, szervezettel, gyakorlattal rendelkezik majd, óriási versenyelőnyhöz jut.
[slideshare id=19795236&doc=orgcontentv4-130423141546-phpapp01&type=d]
Tetszett az írás? Oszd meg ismerőseiddel és kövesd a szerzőt a Google Pluson is!
Digitális dinoszaurusz vagyok. Érdeklődésemet követve 1996, hivatásszerűen 1999. óta foglalkozom digitális tartalommal és online kommunikációval. Dolgoztam nagy távközlési és informatikai cégnél, közigazgatási portálnál, de a saját utamat független tanácsadóként találtam meg. Az elmúlt években leginkább tartalomstratégiai szakértőként és tartalommarketing projektek megvalósítójaként segítem ügyfeleimet. 2004. óta írok szakmai blogokat. Most éppen ezt (is). További írásaim a Soreo.biz oldalon olvashatók.