Tartalommarketinges linkszemle

piacSok a téma – kevés az idő. Hosszas tépelődés helyett úgy döntöttem, hogy egy önálló poszt helyett most inkább mások írásait ajánlom.

Epic Content Marketing – Megjelent Joe Pulizzi rég várt új könyve. Tulajdonképpen ma a legtöbben őt tekinti a modern tartalommarketing „atyjának”, vagyis nagyon oda kell figyelni arra, amit ír. Még csak a negyedén vagyok túl, de nagyon élvezem a könyvet. Világos, egyszerű, jól megfogalmazott gondolatok, sok példa, rengeteg további forrás.

Itt elolvasható a Social Media Today és a Forbes recenziója, ez pedig a könyv weboldala extra tartalmakkal, videóval, linkekkel a további recenziókra és persze azokra az oldalakra, ahol az Epic Content Marketing azonnal megvásárolható. (Remélem István is hamarosan elkészül a maga recenziójával!)

A lényeg a terjesztés – A marketingesek több, mint 85 százaléka publikál valamilyen saját (vállalati) tartalmat, de csak 36 százalékuk érzi úgy, hogy el is ér ezzel valamit. Az adatok természetesen nem itthonról, hanem az Egyesült Államokból, a Forrester Research kutatásából származnak. Ryan Skinner, a Forrester elemzője szerint a terjesztéssel (pontosabban annak hiányával) van a baj. Nem elég nagyszerű tartalmakat előállítani, azt is meg kell tervezni, szervezni, hogyan jut az el a közönséghez.

A Forrester tanulmánya csak előfizetők számára érhető el, viszont a Media Post elég jól összefoglalta a lényeget.

2014. legfontosabb tartalommarketinges trendjei – Úgy látszik, a Forbes meg akarta előzni a többieket és már most elkezdte a jóslást. Innen nézve mindegy, hogy a cikkben szereplő trendek pontosan mikor és milyen sorrendben valósulnak meg, de fontos, hogy szóba kerültek. Az összeállítás megerősített abban, hogy a Google+ és a Slideshare nagyon fontos terjesztési csatornák ( a már korábban azonosítottak mellet), valamint hogy nagyon rá kell gyúrni a mobilos tartalommarketingre.

11 közösségi médiás és tartalommarketinges mítosz – Ha valamit, akkor a mítoszrombolást nagyon szeretem. A Convince & Convert cikkének címe egy kissé hatásvadász, inkább tévhitek, tévedések helyrerakásáról van szó, de így is hasznos az írás.

Tartalommarketing leckék a világ 12 legnagyobb újítójától – Hát, most végre kiderült, hogy Benjamin Franklintól Steven Spielbergig mindenki tartalommarketinges volt! Ügyes slideshow a HubSpottól.

37 terjesztési lehetőség – Kicsit feljebb már szó esett arról, milyen fontos a megfelelő terjezstés. Heidi Cohen összegyűjtötte azokat a terjesztési lehetőségeket, amikre érdemes figyelnünk.

Sok forrást figyelünk, sok mindent olvasunk, de van, ami mégis elkerül bennünket. Örömmel fogadjuk olvasóink tippjeit, linkjeit!

A Tetszett az írás? Oszd meg ismerőseiddel és kövess a Google Pluson is!

Ez is érdekelhet

Pécsi Ferenc
tartalomstratéga, online kommunikációs szakértő at |

Digitális dinoszaurusz vagyok. Érdeklődésemet követve 1996, hivatásszerűen 1999. óta foglalkozom digitális tartalommal és online kommunikációval. Dolgoztam nagy távközlési és informatikai cégnél, közigazgatási portálnál, de a saját utamat független tanácsadóként találtam meg. Az elmúlt években leginkább tartalomstratégiai szakértőként és tartalommarketing projektek megvalósítójaként segítem ügyfeleimet. 2004. óta írok szakmai blogokat. Most éppen ezt (is). További írásaim a Soreo.biz oldalon olvashatók.