Hol tart a tartalomalapú marketing Magyarországon?

Év vége, év elején sokan tekintik át területük történéseit, kiértékelik az elmúlt év sikereit, kudarcait. Pécsi Ferenc is készített már egy áttekintést a 2016-os évről e blogon. Ezt a posztot én annak a cikknek a folytatásának szánom. Egy kicsit más aspektusból, inkább statisztikákkal alátámasztva szeretném bemutatni a tartalomalapú marketing fejlődését, helyzetét. Mint majd láthatod én egy kicsit pozitívabbnak ítélem meg a 2016-os történéseket, de nyilván ez abból adódik, hogy mások voltak az elvárásaink.

 

2016 volt az az év, amikortól egy nyelvet beszélünk, ha a tartalomalapú marketingre gondolunk

2016 előtt rengeteg definícióval foglalkozó cikk jelent meg a tartalomalapú marketing témában, amelyek a különböző területek értelmezését mutatták be. 2016 volt az az év, amikor a DIMSZ tartalommarketing-tagozatának köszönhetően a média szereplői is elfogadták a terminus technicusokat, így már egyre kevesebb a félreértelmezés a inbound marketing – tartalommarketing – natív hirdetés körül.

 

2016 a fejlődés éve a tartalomalapú marketingben

Mivel nincs Magyarországon folyamatos piackutatás, ami a tartalommarketing fejlődését mutatná be ezért erre néhány esemény trendjéből próbáltam következtetni.  Három statisztikát mutatok most itt be, amelyekből nagy bizonyossággal feltételezhető e terület előretörése.

2016-ban a tartalomalapú marketing valamelyik területe minden nagyobb marketing konferencián már külön szekciót kapott. Megvizsgáltam Magyarország egyik legnagyobb marketingkonferencia-sorozatának (Media Hungary, Internet Hungary, Evolution) tartalommal kapcsolatos nyilvános előadásainak számát (a DigitalHungary oldalán fellelhető előadások számát), ami 37%-kal emelkedett 2016-ban az előző évhez képest.

Egy hasonló “mikro eseményt” a Kreatív által szervezett Content Marketing Awardot vizsgálva is hasonló trendeket figyelhetünk meg. 2016-ban 104%-kal nőtt a shortlistesek száma (204%-ra) és 120%-kal a nyertesek száma (220%-ra) 2015-höz képest. Ezek a növekedési adatok 2015-ben jóval kisebbek voltak (9% és 66%) 2014-hez képest.

A Google Trendben a tartalommarketing kulcsszót vizsgálva láthatjuk, hogy még ha minimálisan is, de nőtt az ilyen típusú keresések száma 2016-ban. Ezekből a fent említett mini statisztikákból feltételezhetjük, hogy egyre több szereplő érdeklődik e terület iránt, és valószínűleg egyre többen kezdték el alkalmazni a tartalomalapú marketingtechnikákat.

 

2016 volt az az év, amikor sok online és full service reklámügynökség is felvette portfoliójába a tartalommarketinges szolgáltatásokat, külön is kommunikálva azokat. Megjelentek új, tartalommarketingre specializálódó ügynökségek, és voltak olyanok is, akik fókuszt váltva fókuszáltak erre a területre.

 

2016 a natív hirdetés magyarországi indulásának éve

2016 volt az az év, amikor a natív hirdetés a cégek eszköztárában megjelent Magyarországon. Az Index 2016 február óta a HVG 2016 januárja óta jelentet meg ilyen tartalmakat. A Marquard Média , Centrál Média, RAS portfóliója is tartalmaz a tavalyi évtől ilyen ajánlatokat.

 

Mire számíthatunk 2017-ben?

A tartalommarketing fent vázolt trendjei 2017-ben is tovább folytatódnak. Én személy szerint a natív hirdetés erőteljesebb előretörésére, térhódítására számítok. Folytatódik az ügynökségek nyitása ezen terület felé, és biztos megjelennek új ügynökségek is ilyen profillal. A tartalomalapú marketingre specializálódó ügynökségek megjelenése követi az amerikai trendeket, ahol sok, erre a területre fókuszáló cég/kiadó működik már, hisz a tartalomalapú marketing más típúsú gondolkodást igényel a hagyományos marketinggondolkozáshoz képest, amit legjobban ilyen specializálódó ügynökségek tudnak ellátni.

Ha még több és operatívabb tartalommarketing-trend érdekel, javaslom, olvasd el ezt a cikket! Kövesd a cikk javaslatait, hogy még sikeresebb legyél ezen a területén 2017-ben!

 

Összefoglalás

2016 szerintem az áttörés éve volt a tartalomalapú marketing szemszögéből. Sok pozitív trendet figyelhettünk meg.  Már nem kell definíciókon vitatkozni, a nagy marketing-konferenciákon egytől-egyig külön szekciót kapott ez a terület, s nem utolsó sorban elindult a natív hirdetések térhódítása Magyarországon is. Ezek a pozitív trendek a 2017-es évben is folytatódnak megítélésem szerint.

Még most sincs késő, hogy belevágj cégeddel ilyen aktivitásba, hisz versenyelőnyre tehetsz szert a tartalomalapú marketinggel nem élő versenytársaidhoz képest és még idejében a korai adaptálók nyomába eredhetsz.  Ehhez ez az átfogó tartalommarketing kisokos segítségedre lehet.

Ez is érdekelhet

Raskó Attila
Digital Marketing Strategist, ContentPlus |

Közgazdasági egyetem elvégzése után multinacionális cégeknél szereztem meg marketinges tapasztalatom, legutóbb két ország marketingigazgatójaként. Ezzel a szakértelemmel és a Google Squared digitális posztgraduális marketing képzésén szerzett tudásommal, inbound képzettséggel tartalomalapú, stratégiai és vizuális megközelítéssel tanácsadóként segítem 2014 óta hazai cégek online növekedését.