Annak, aki valamilyen digitális területen dolgozik, el kell fogadnia a tényt, hogy a szakmája napi szinten változik, újul meg és fejlődik. Ez pedig magával hozza a szükségét annak, hogy napi szinten, folyamatosan tanulj, különben egy idő után amiben ma jó vagy, el fog évülni. Mindenkinek megvannak a kedvenc forrásai, ahonnan információkat szerez. Ebben a mostani bejegyzésemben megosztom a kedvenceimet, ahol mindig találok valami érdekeset tartalommarketing témakörben, ha épp olvasni szeretnék. A lista nem tökéletes, biztos, hogy hozzá tudtok tenni, ezek azok, amik nálam bekerültek, mint naponta látogatott oldalak.
Önfejlesztés
Convince and convert
Ez az egyik legnagyobb kedvenc, nagyon jó témákat dolgoznak fel, sok az új megközelítés és az egyedi tartalom. Ha másra nincs időd, ezt érdemes átpörgetni minden nap, hogy kerüljön valami az olvasni valók közé.
Copyblogger
Tartalommarketinghez kapcsolódó, de elég szerteágazó témát feldolgozó oldal, szép hosszú, tartalmas bejegyzésekkel. Igazán hasznos anyagok szinte kivétel nélkül. Általában nagyobb hangvételűek a posztok, úgyhogy nem ezt az oldalt ajánlom, ha csak 2 perced van épp átfutni egy cikket.
Content Marketing Institute
Azt gondolom ezt az oldalt be se kell mutatni, ha tartalommarketinggel foglalkozol, akkor ez az oldal alapvető. (Az ő nevükhöz kötődik a Chief Content Officer magazin is, ami abszolút ajánlott olvasmány.) A minőségre azt gondolom garancia Joe Pulizzi neve.
The Content Strategist
Az oldal igazi varázsa, hogy elég sok “insight”-ot közölnek a cikkekben, igazolva az ott leírtakat. Tartalmilag kifogástalan oldal, nem szorítkozik kifejezetten tartalommarketing témakörre.
HubSpot és HubSpot Agency
Mindkettő a HubSpot blog oldalán található, hasonló témákkal foglalkozik, de míg az egyiknél mindenkihez szólnak, az Agency részen kifejezetten ügynökségekhez. Jó tartalmak, könnyen emészthetőek. Általánosságban nem világmegváltó gondolatok lelőhelye, viszont nagyon kreatív megoldásokat tudnak megmutatni. Ötlet szerzéshez nagyon jó forrás.
QuickSprout
Neil Patel neve lasan egyet jelent az egész estés blog posztokkal. Hihetetlen mennyiségű szövegek, mindent körüljárva és megmutatva. Nagyon hasznosak, de kell hozzájuk idő. Az oldal jóval nagyobb hangsúlyt fektet a tartalom előállításnál annak terjesztésére, mint szintén fókusz témára minden tartalommarketing aktivitás során.
MOZ
A MOZ elég távolról indult, mire bekerült ebbe a felsorolásba. Alapvetően egy SEO (keresőoptimalizálás) fókuszú oldal, ahol rettenet mennyiségű saját és fórum tagok által írt tartalom van. Az utóbbi hónapokban, félévben viszont egyre gyakrabban tér vissza témaként a tartalommarketing (,mint SEO eszköz is). Erről Rand Fiskin, a MOZ saját “varázslója” is többször készített már tartalmat. Ha szeretnéd a tartalommarketinget egy kicsit más szemszögből is megismerni, akkor a MOZ egy jó kezdet, ahol mint SEO tényezőt kezelik.
A lista távolról sem teljes, de nem akartam egy végeérhetetlen listát kitenni ide. Nekem ezek azok az oldalak, amik a folyamatos info áradatban a felszínen maradtak és továbbra is szánok rájuk időt, mert mindig tudok valami újat tanulni.
Klasszikus tanóra
Ha ennél klasszikusabb irányban szeretnél fejlődni és a “tanulás” szót klasszikusabb értelemben vesszük, akkor egy viszonylag friss képzésre hívnám fel a figyelmedet.
Tavaly év vége felé a HubSpot bejelentette, hogy megnyitották a tartalommarketing képzésüket is. Mivel fel voltam iratkozva a várólistára, mint érdeklődő, így a bejelentés napján neki is tudtam kezdeni már.
A képzéshez óriási mennyiségű video anyagot készítettek, ezeket szövegesen is elérhetővé tették természetesen. Részemről abszolút élvezhető és hasznos volt a videós megoldás.
A tananyagok hallgatása közben sokszor kénytelen voltam jegyzetelni, mert az ott elhangzottak három új ötetet adtak egy-egy aktuális projektemhez.
Összességében a képzést ajánlom azoknak, akik most ismerkednek a tartalommarketinggel, mert könnyen érthető és megtanulható az anyag. Plusz szerintem kifejezetten hasznos. Ajánlom azoknak is, akik már profik a témában, mert 1) érdekes az ő megközelítésük, némileg más, mint ami megszokott, sok új ötletet tud adni; 2) érdemes az egész tananyagot kicsit szakmai szemmel is vizsgálni, mert egészen kiváló a megvalósítás, amivel az elkészített tartalmat tálalják.
Ha ez mind nem lenne elég, akkor egy certificate is jár a kurzus elvégzése után. Annak aki gyűjti az ilyeneket, itt egy szuper alkalom.
Ha valamit a listából szerinted vétek volt kihagyni, írd meg nyugodtan és bővítem.
A HubSpot képzést pedig jó szívvel ajánlom mindenkinek, nagyon élvezetes és hasznos.
Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart, hogy tudását át is adhassa ügyfeleinek.
Nagyvállalati és kkv ügyfélkörrel egyaránt foglalkozik, számukra egyedi, tartalomalapú megoldásokat, seo eredményeket, growth marketing kampányokat és elkötelezett ügyfélkört biztosít.
Ezek mellett pedig productivity és GTD tréningeket tart, hogy minél többen tudjanak hatékonyan élni, dolgozni.