Élet a szájreklám után

Mobillal készített fotó az erdőben: ez is felhasználói tartalom

Te hol tájékozódsz mielőtt nagyobb vásárlást indítanál?

Szerintem a neten! Blogokon, közösségi médian, fórumoldalakon és értékeléseket olvasva.

És többnyire kik hozzák létre ezeket a tartalmakat, amiket elolvasol?

Igen a felhasználók. A felhasználói tartalom az utóbbi időben szinte leváltotta a szájreklámot. Legalábbis nagyon nagy a befolyása. Ezért is fontos, hogy te is foglalkozz vele!

Te is szeretnéd, ha céged által létrehozott tartalmak olvasóidnál, követőidnél minél nagyobb elköteleződést érnének el?

Ez egy hosszabb folyamat, melyet csak célzott kommunikációval tudsz elérni. A különböző csatornáidon kell minél többször, céltudatosan megkérd követőidet, hogy szóljanak hozzá, értékeljék termékedet, szolgáltatásodat, céged munkáját. Amennyiben következetes vagy nem fog elmaradni az eredmény. Egyre több tartalmad lesz, mely céged iránt érdeklődőktől kerül majd ki, így hasznos információkat is kinyerhetsz azokból. Megtudhatod mik az igényeik, melyekre új tartalmaiddal választ adhatsz. S nem mellékesen ezek a hozzászólások, vélemények tovább segítik, hogy minél többen megismerjék termékedet, szolgáltatásod, ezáltal segítenek, hogy új vevőket szerezz.

Szerinted mennyire befolyásolja céged eladásait fogyasztóid márkáddal kapcsolatos közösségi médiás aktivitásai? Hogy építsd be tartalommarketing tevékenységedbe ezeket a felhasználók által létrehozott tartalmakat? Ezeket tudhatod meg e cikkből.

 

Mi a felhasználók által létrehozott tartalom?

E kategóriába minden tartalomtípus beletartozik, amit egy felhasználó cégeddel vagy annak termékével kapcsolatban megoszt, vagy arról véleményt alkot.

 

Milyen fajtái vannak a felhasználók által létrehozott tartalmaknak?

A technikának és a rendelkezésre álló applikációknak köszönhetően felhasználói szinten is rengeteg fajta tartalom születhet. Talán az alábbi felsorolás elég jól lefedi a lehetséges tartalomfajtákat:

– szöveges blog komment,

– közösségi médiás szöveges, képi, videós megosztások,

– vélemények, értékelések,

– fórumhozzászólások,

– blogoldalakon létrehozott blogposztok.

 

Miért fontos hogy legyenek felhasználók által létrehozott tartalmaid?

A fogyasztók 85%-a, cégek 65%-a szerint a felhasználói tartalmak jobban befolyásolják az embereket, mint a márkák, cégek által létrehozott tartalmak.

A fogyasztók 93%-a pedig úgy gondolja, hogy ezek a tartalmak hasznosak is egy-egy vásárlói döntés előtt.

Az ezredforduló környékén születetteknél a felhasználói tartalmak fontossága még szembeötlőbb: médiával töltött idejük 30%-át teszi ki az ilyen tartalmak fogyasztása. Számukra ezen tartalmak 35%-kal jobban megjegyezhetőek, 50%-kal megbízhatóbbak, és a vásárlói döntésben 20%-kal nagyobb a szerepük, mint más médiatartalmaknak.

Amennyiben a blogodon vannak olvasók által írt kommentek, az egy pozitív jele annak, hogy olvasóidat le tudod kötni. Elmondható, hogy elérted blogod következő fejlődési fázisát. Ekkor már az olvasók elköteleződése magasabb, mint egy induló blog esetében.

Végül, de nem utolsó sorban a felhasználók által generált tartalmakból további ötleteket tudsz meríteni, milyen tartalmak érdeklik vevőidet, mint például a Linkedin tartalommarketing csoportjának egyik új tagját.

Linkedin tartalommarketing csoport új belépőjének hozzászólása: képernyőfotó

 

Hogyan segítsd, hogy minél több felhasználói tartalmad legyen?

Kérd olvasód blogodon, hogy kommentteljék a leírtakat! Hírleveledben is kérheted ugyanerre feliratkozóidat.

A tartalommarketing.hu-n megjelent cikk, mely az olvasóknak szóló kéréseket tartalmazott: képernyőfotó

Indíts a közösségi médián egy versenyt, hogy egy adott témában osszanak meg a termékeddel kapcsolatos képeket! Találj ki egy címkeként (#hashtag) jól mutató kampánycímet, amit minden megosztásnál feltüntetnek a résztvevők, ezáltal is növelve az említéseket! A legjobb megosztásokat, képeket honoráld ajándékkal, ezzel is fokozod a játékkedvet!

A Trilak egyik felhívása a Facebookon: képernyőfotó

Kérd olvasóid, hogy írjanak egy-egy adott témában cikket, amit utána megjelentetsz oldaladon! A Moz SEO témában vezet egy fórumot, ahova bárki írhat, amiből a legjobb cikkek bekerülhetnek a Moz fő blogjába. Bárki szavazhat egy-egy cikkre, vagyis az olvasóközönség dönti el mely tartalmak az arra érdemesek.

Moz SEO blogjának képernyőfotója: példa felhasználók által létrehozott blogra

Találd meg a közösségi csatornákon keresztül iparágad véleményvezéreit!  Ha sikerül ilyen embereket meggyőzni, tartalmaidhoz több hozzászólás, komment érkezhet. Amennyiben munkakapcsolat is kialakul köztetek később véleményezheti, értékelheti is szolgáltatásodat e véleményvezér. Pécsi Ferenc itteni szerzőtársam, korábban egyik stratégáról szóló cikkemhez ilyen megjegyzést fűzött. (Akkor még nem ismertük egymást…)

Képernyőfotó a tartalommarketing egyik véleményvezérének hozzászólásáról

Dolgozz ki egy ajánlásra épülő hűségprogramot! Honoráld azokat a vevőidet, akik ajánlják termékeidet, szolgáltatásaidat barátaiknak! Hírlevélben olvasódnak kiküldhetsz például egy új vevőknek szóló promóciót, amihez személyre szabott kódot rendelhetsz, így láthatod, ha megosztja valaki a felhívást, követheted kik a hűséges vásárlóid.

 

A Squared online marketing képzés ajánlásokat támogató programjának egy hírlevele

Végül, add meg a lehetőséget, hogy minél több helyen lehessen értékelni termékedet, szolgáltatásodat! Erre rengeteg csatorna áll rendelkezésedre: saját oldaladon, értékelő oldalakon, hirdetésekben helyezheted el értékelő címkédet. Ha velem tartasz legközelebb is, bemutatom ezen értékelések megjelenéseinek lehetőségeit az online csatornákon.

Science Hotel vevői értékelése a Booking.com-on: képernyőfotó

 

Összefoglaló és egy bónusz tipp

Ebben a cikkben a felhasználók által létrehozott tartalmak hasznosságágának bemutatására törekedtem. Néhány példát is felsoroltam, hogyan tudod növelni ezen tartalmaid számát. Amennyiben ilyen aktivitást szeretnél indítani, javaslom, próbáld ki a yotpo alkalmazást, mely egy kimondottan felhasználói tartalmak, ezáltal értékesítés növelésére elkészített platform.

Te milyen taktikákat használsz felhasználói tartalmaid növelésére? Kérlek, oszd meg velünk sikeres, ilyen céllal készült kampányaidat!

Ez is érdekelhet

Raskó Attila
Digital Marketing Strategist, ContentPlus |

Közgazdasági egyetem elvégzése után multinacionális cégeknél szereztem meg marketinges tapasztalatom, legutóbb két ország marketingigazgatójaként. Ezzel a szakértelemmel és a Google Squared digitális posztgraduális marketing képzésén szerzett tudásommal, inbound képzettséggel tartalomalapú, stratégiai és vizuális megközelítéssel tanácsadóként segítem 2014 óta hazai cégek online növekedését.

Hozzászólások

  1. Üdvözletem!
    Én fakanal01 vagyok aki mindenbe belekavar!
    Most nem kavarok de kérdezném,hogy a fő cím szájkreklám tudatos vagy csak elírása a szájreklámnak?