Sokszor került már elő a kérdés, hogy hogyan kapcsolódik össze a tartalommarketing és a seo.
Erre a nagyon egyszerű és szerintem rendkívül felületes válasz az, hogy a seo fogja megmutatni a fogyasztónak a kiváló tartalmadat. Lehet világbajnok a tartalmad, ha nem látja, találja meg senki, akkor nincs. Ezt orvosolhatod fizetett hirdetésekkel, különböző marketing eszközökkel, pr kapcsolatok segítségével, vagy seo-val.
A fenti állítás igaz. Egyben csak a fele a teljes sztorinak. A következő sorokat egy korábbi beszélgetésem ihlette, amit egy egészen kiváló, ún. Service Design területen dolgozó ismerősömmel folytattunk. Érdekes volt végig követni, ahogy a kettőnk nézőpontja a beszélgetés végén a majdnem ellentétesből abszolút párhuzamosra állt be. Ezért:
A seo már a tartalommarketing alá tartozik
Hangzott el a fenti kijelentés. Itt le is ültünk egy kávé mellé, mert ez hosszú lesz…
A seo a tartalommarketing alá tartozik, mert a kiváló tartalmat nem csak fizetett úton kell eljuttatni a fogyasztóhoz. Sokkal autentikusabb és meggyőzőbb, ha ő találja meg, nincs az arcába tolva pénzért.
A seo feladata az, hogy ezt elérje, hiszen a seo az, amivel a Google keresőjének első oldalán az első pár helyre kerül a publikálást követően azonnal az oldal (mert ugye minden seo-s képzésnél adnak egy varázspálcát a szaki kezébe… de most tekintsünk el az idő tényezőtől és a folyamatos optimalizálástól, erről írt is már itt a blogon Papp Gábor amúgy is egy remek esettanulmányt). Nagyjából ez volt az egyik oldal.
Mire én: Tehát megtervezed a tökéletes tartalmat. Előállítod, kicsinosítod, elhelyezed az oldalon, majd jövök én és már ott is van egy idő után a kereső elején az oldal.
Mindamellett, hogy ez így fog történni, ennél valamivel többről szól a seo is.
Na innen érdekes a dolog igazán!
A tartalommarketing mindig is a seo alá tartozott
Ugyanaz a kapcsolat, de egy másik ember szemszögéből.
Mint keresőoptimalizálással foglalkozónak, eleinte főképp techinkai jelelgű beállításokkal, linképítéssel kapcsolatos feladatok voltak. Szerencsére ezek az idők már rég elmúltak.
Ma már az egyik legfontosabb szempont, hogy a tartalom minőségi legyen, a keresőből érkező felhasználó ne térjen vissza és keressen tovább, hanem láthatóan szolgálja ki a keresés célját. Ez nem technikai beállítás, hanem tartalom előállítási feladat, seo célra, de legalábbis seo célok mentén is.
Azok az algoritmusok, amik elemzik a weboldalak, a fogyasztók viselkedését a keresési kifejezés begépelésétől, a weboldaladon eltöltött időn át annak elhagyásáig. Ezeket számolatlan szempont szerint értékeli ki a kereső algoritumus és értékeli ki az oldaladat. Ha ez nem lenne elég, saját maga is bejárja az oldalt és feltérképezi azt, hogy megtalálja benne a mondanivalót, az értéket a fogyasztó számára.
A fentieket egy kicsit hosszabb, kvázi monológ formájában vázoltam fel a beszélgetés során. A zárszó pedig nagyjából a következő volt részemről, s ez ennek a bejegyzésnek is a fő gondolat ébresztő tartalma:
Aki a fenti két állítás valamelyik két is igazabbnak tartja a másiknál, akkor neki még tanulnia kell, mert legalább az egyik oldalát az érmének nem látja át rendesen.
Ma már nincs meg az a luxus, hogy az egyik feladatkört alárendeljük a másiknak, ez egy lineáris rendszerré vált, egyik sem él meg a másik nélkül. Ezt mi sem mutatja jobban, minthogy a kötelező technikai beállítások mellett a leghatékonyabb seo eszközök ma már a tartalommarketing és a UX.
Mindemellett egy ilyen jellegű párbeszédet jól alá lehet támasztani olyan tényekkel is, amik sok mindent le tudnak tisztázni. Erre most szerintem az egyik legjobb alapanyag Papp Gábor cikke, amiben a tartalommarketing igazi értékét tárgyalja ki és ad segítséget ahhoz, hogyan is számold azt ki.
Ennek bizonyítására innen elérhetitek egy nálam szakavatottabb ember cikkét, ugyanis Rand Fiskin is leírta 8 pontban, hogy szerinte mik a 2016-os feladatok egy jó seo-s számára.
A cikket ajánlom mindenkinek, nagyon olvasmányos, de ha nem szeretnél olvasni, akkor itt megnézheted a video változatot is.
Az én választásom? Mindkettő! 😉
Tartalommarketing és SEO szakértő, a CoffeeBreak Consulting és szakmai blog alapítója, ahol a marketing stratégiák kialakítása és megvalósítása mellett business és productivity tréningeket is tart, hogy tudását át is adhassa ügyfeleinek.
Nagyvállalati és kkv ügyfélkörrel egyaránt foglalkozik, számukra egyedi, tartalomalapú megoldásokat, seo eredményeket, growth marketing kampányokat és elkötelezett ügyfélkört biztosít.
Ezek mellett pedig productivity és GTD tréningeket tart, hogy minél többen tudjanak hatékonyan élni, dolgozni.