SEO, vagy tartalommarketing? Válassz!

Sokszor került már elő a kérdés, hogy hogyan kapcsolódik össze a tartalommarketing és a seo.

Erre a nagyon egyszerű és szerintem rendkívül felületes válasz az, hogy a seo fogja megmutatni a fogyasztónak a kiváló tartalmadat. Lehet világbajnok a tartalmad, ha nem látja, találja meg senki, akkor nincs. Ezt orvosolhatod fizetett hirdetésekkel, különböző marketing eszközökkel, pr kapcsolatok segítségével, vagy seo-val.

 

A fenti állítás igaz. Egyben csak a fele a teljes sztorinak. A következő sorokat egy korábbi beszélgetésem ihlette, amit egy egészen kiváló, ún. Service Design területen dolgozó ismerősömmel folytattunk. Érdekes volt végig követni, ahogy a kettőnk nézőpontja a beszélgetés végén a majdnem ellentétesből abszolút párhuzamosra állt be. Ezért:

Melyiket válaszd 2016-ban? SEO vagy tartalommarketing?

A seo már a tartalommarketing alá tartozik

Hangzott el a fenti kijelentés. Itt le is ültünk egy kávé mellé, mert ez hosszú lesz…

A seo a tartalommarketing alá tartozik, mert a kiváló tartalmat nem csak fizetett úton kell eljuttatni a fogyasztóhoz. Sokkal autentikusabb és meggyőzőbb, ha ő találja meg, nincs az arcába tolva pénzért.

A seo feladata az, hogy ezt elérje, hiszen a seo az, amivel a Google keresőjének első oldalán az első pár helyre kerül a publikálást követően azonnal az oldal (mert ugye minden seo-s képzésnél adnak egy varázspálcát a szaki kezébe… de most tekintsünk el az idő tényezőtől és a folyamatos optimalizálástól, erről írt is már itt a blogon Papp Gábor amúgy is egy remek esettanulmányt). Nagyjából ez volt az egyik oldal.

Mire én: Tehát megtervezed a tökéletes tartalmat. Előállítod, kicsinosítod, elhelyezed az oldalon, majd jövök én és már ott is van egy idő után a kereső elején az oldal.

Mindamellett, hogy ez így fog történni, ennél valamivel többről szól a seo is.

 

Na innen érdekes a dolog igazán!

 

A tartalommarketing mindig is a seo alá tartozott

Ugyanaz a kapcsolat, de egy másik ember szemszögéből.

Mint keresőoptimalizálással foglalkozónak, eleinte főképp techinkai jelelgű beállításokkal, linképítéssel kapcsolatos feladatok voltak. Szerencsére ezek az idők már rég elmúltak.

Ma már az egyik legfontosabb szempont, hogy a tartalom minőségi legyen, a keresőből érkező felhasználó ne térjen vissza és keressen tovább, hanem láthatóan szolgálja ki a keresés célját. Ez nem technikai beállítás, hanem tartalom előállítási feladat, seo célra, de legalábbis seo célok mentén is.

Azok az algoritmusok, amik elemzik a weboldalak, a fogyasztók viselkedését a keresési kifejezés begépelésétől, a weboldaladon eltöltött időn át annak elhagyásáig. Ezeket számolatlan szempont szerint értékeli ki a kereső algoritumus és értékeli ki az oldaladat. Ha ez nem lenne elég, saját maga is bejárja az oldalt és feltérképezi azt, hogy megtalálja benne a mondanivalót, az értéket a fogyasztó számára.

 

A fentieket egy kicsit hosszabb, kvázi monológ formájában vázoltam fel a beszélgetés során. A zárszó pedig nagyjából a következő volt részemről, s ez ennek a bejegyzésnek is a fő gondolat ébresztő tartalma:

Aki a fenti két állítás valamelyik két is igazabbnak tartja a másiknál, akkor neki még tanulnia kell, mert legalább az egyik oldalát az érmének nem látja át rendesen.

Ma már nincs meg az a luxus, hogy az egyik feladatkört alárendeljük a másiknak, ez egy lineáris rendszerré vált, egyik sem él meg a másik nélkül. Ezt mi sem mutatja jobban, minthogy a kötelező technikai beállítások mellett a leghatékonyabb seo eszközök ma már a tartalommarketing és a UX.

 

Ennek bizonyítására innen elérhetitek egy nálam szakavatottabb ember cikkét, ugyanis Rand Fiskin is leírta 8 pontban, hogy szerinte mik a 2016-os feladatok egy jó seo-s számára.

A cikket ajánlom mindenkinek, nagyon olvasmányos, de ha nem szeretnél olvasni, akkor itt megnézheted a video változatot is.

Az én választásom? Mindkettő! 😉

Ez is érdekelhet

Tóth-Czere Péter, tartalommarketing és seo szakértő. A LeadFlow Consulting társalapítója.
Tóth–Czere Péter
Digital Marketing & Measurement Strategist at |

Digitális marketing stratéga, a LeadFlow Consulting társalapítója.
KKV és multinacionális háttérrel rendelkező, nyitott gondolkodású szakember. Szakterülete a tartalommarketing, annak minden leágazása és a keresőoptimalizálás.
Elsődlegesen e-kereskedelmi oldalak technikai és tartalmi optimalizálásával, illetve tartalomalapú marketing kampányok megvalósításával foglalkozik.
Hiszi, hogy a felhasználó igényei a legfontosabb szempontok minden aktivitás tervezése során, mert ez garantálja a hosszú távon is működő megoldásokat.
Mottója: “Nyújts kiváló tartalmat és érdemeld ki a jogot, hogy promótáld a termékedet!” - Guy Kawasaki

Hozzászólások

  1. Máté szerint:

    Köszi a cikket Peti.

    Azt már Neil Patel is leírta hogy a SEO már a tartalommarketingről szól, abból áll nagyrészben.

    (Itt: https://blog.kissmetrics.com/seo-is-content-marketing/)

    Egyébként a cikk végén található Whiteboard Friday-es videót és cikket még nem láttam egészen mostanáig.

    Most végignéztem a videót: jól vázolja fel a nagy képet, szerencsére én is így tudtam ezeket a dolgokat, úgyhogy megerősített csak. 🙂

    Várom a következő cikkedet, ami lehetne egy insightful, long-form content akár, mert ez a kis szösszenet is tetszett.

Trackbackek

  1. […] Legutóbbi cikkemben összevetettem a seo és a tartalommarketing egymáshoz képesti helyzetét, ami alapvetően egy érdekes kérdés. Most viszont arról fogok írni, hogy hogyan lehet a kettőt együtt használni. Hogyan lehet olyan tartalmat előállítani, ami keresőoptimalizálás (seo) szempontból is tökéletesen megállja a helyét.   Ezt fontos tisztázni, mert az egyre okosabb és okosabb algoritmusok mellett a keresőoptimalizálás szerepe egyre inkább megkérdőjeleződik sokak fejében, ami viszont hiba. A seo egy stabil alapra épített szakma, aminél van egy, az átlagnál nagyobb ugrás a kezdő és haladó feladatok között, ugyanis a végén már minimális igazításokra, egy-egy link beszúrására, vagy meglévő link horgonyszövegének átírására lesz szükség. Ez első ránézésre semmi, de a kereső algoritmusok viszont annál többre értékelik. Mik azok a stabil alapok, amik fontosak kell, hogy legyenek tartalom előállításnál is? Íme: […]