Link kiérdemlés tartalommarketinggel

A keresőoptimalizálás és a tartalommarketing egymással sok szálon összekapcsolódó területek. Ezért is különös öröm számunkra, hogy egy korábban tartalomkészítéssel foglalkozó, majd a keresőoptimalizálás felé forduló, majd ott jelentős eredményeket elérő szakember lehet a következő vendégszerzőnk.

A linkek kiérdemlése értékes tartalom által a legbiztosabb módja annak, hogy a Google-ben is versenyképes eredményeket érjünk el. A tartalommarketing és a SEO hatékonyan erősíthetik egymást, de ennek alapfeltétele bizonyos fogalmak elfelejtése.

A link earning újjászületése

Bár a link earning, vagyis a “link kiérdemlés” kifejezést néhány ismert tengerentúli SEO szakember kezdte el használni mostanában, valójában a fogalom visszavezet web őskorához.

link-earning-rebirth_600A link earning újjászületése

A web kezdetektől a linkekre épült, linkek révén navigáltunk el mindig is egyik weboldalról a másikra. Ebből kifolyólag a nagy keresőmotorok és a SEO előtti időkben is nagy értéke volt az olyan linkeknek, amelyek releváns forgalmat tudtak az oldalakra terelni. Később megérkeztek a webes keresők, és igen előnyösnek bizonyult, ha egy weboldal jó pozícióban azaz jól rangsorolva jelent meg.

A korai SEO amatőrök rájöttek, hogy a rangsorolásban nagy szerepe van a magas Page Rankkel (ami gyakorlatilag a bejövő és a kimenő linkek arányából képzett arány) rendelkező linkeknek, így mesterségesen elkezdetek linképítéssel foglalkozni.

A keresési szabadalmakba bekerült az is, hogy a PR mellett jelentős szerepe van a link szövegének is (anchor text), ehhez is alkalmazkodott a SEO ipar. A Google látván az egyre iparosodó link buildinget, igyekezett rendet rakni, de a SEO-s szakemberek nem adták fel, hiába is került be a vizsgált szignálokba az autoritás például, vagy a link anchor eloszlásának természetessége.

Azonban a Google sem adta fel a harcot és fokozatosan olyan algoritmikus filtereket fejlesztett, amelyek a klasszikus link building technikák kivégzését szolgálták, és elég egyértelműen elárulták a keresőóriás szándékait.

Bár ma is nagy súlya van a linkeknek, de a modern webes keresők már nem pusztán link számláló gépek. Azt is fontos szem előtt tartani, hogy a Google eltökélt szándéka egyértelműen, hogy kiírtson mindent, ami épített, így ma újra a link kiérdemlés tűnik hosszútávon kifizetődő marketing stratégiának. Elérkezett az ideje, hogy a link buildinget száműzzük a marketing szótárból.

A linkszerzés ne legyen folyamat

Minden amit marketing céllal teszünk, végső soron a profit növelését célozza. Ezt régen a link building folyamat a jó rangsorolás kikényszerítésével igyekezett elérni:

link-building-regen_600A linképítés régen

A linkek persze ma is beszámítanak a rangsorolásba, de amint az alábbi ábra is szemlélteti szerencsére a többi klasszikus online marketing eszköz is segíthet a linkek kiérdemlésében, még ha nem is ez a közvetlen céljuk:

link-earning_600Link earning

Tehát megfelelő integrációval bármilyen marketing tevékenység hatékonyan fejlesztheti a természetes link profilt, ami igaz a tartalommarketingre is.

Link kiérdemlés tartalommarketinggel

Az alábbiakban néhány példával szemléltetem, hogy a SEO-s gondolkodást miként lehet tartalommarketinges megközelítéssel továbbfejleszteni.

Konkurencia kutatás: A SEO-ban jellemző projekt elem, hogy a konkurens weboldalainak link profilját vizsgáljuk, vagyis az adott oldalra mutató linkek összességének statisztikai jellemzőit feltárjuk. Tartalommarketinges megközelítéssel sokkal inkább a Google updatekhez idomítható elvet állíthatunk fel, melynek lényege, hogy találjuk meg a konkurensek legnépszerűbb oldalait – amelyek sok social megosztást kaptak, számos természetes backlinkkel rendelkeznek – és gyártsunk ettől jobb tartalmat.

Régi, korábban sikeres tartalom felújítása: A könyvkiadók az offline világban ősidők óta sikeresen alkalmazzák a módszert. A technika egy olyan tartalomra épül, ami korábban – akár több éve – sikeres volt. Az ilyen tartalmak felkutatása után létre lehet hozni egy frissített, aktualizált verziót, ami lehet például egy updatelt whitepaper, egy korábban népszerű prezentáció alapján írt cikk, vagy egy régi interjú megismétlése.

Örökzöld tartalom: Tartalomfejlesztés szempontjából gyakori hiba, hogy ha csak az aktualitásokkal és a hírekkel foglalkozunk. Az ilyen tartalmak jellegüknél fogva rövid életűek és hosszútávon csak csekély forgalmat hozhatnak. Az örökzöld tartalmak ezzel szemben “örök érvényű problémákra” kínálnak megoldást, és generálják a forgalmat később is illetve természetes linkeket.

Említsd meg a véleményvezéreket: Az úgynevezett “egobait” nem új dolog, de annál inkább összhangba hozható a tartalommarketing célokkal is. Mégis véleményvezéreket megemlíteni nem túl elterjedt technika, talán az alaptalan félelem miatt, hogy ezzel ügyfeleket veszíthetünk. Ha jó a tartalom, akkor szinte biztos, hogy az abban megemlített véleményvezér is meg fogja találni (de egy emailel is fel lehet hívni a figyelmét a megjelenés tényére), majd pedig megosztja Facebookon, a blogján, egyszóval népszerűsíti.

IBM, kontent marketing és SEO

Végezetül egy élő példa, ami jól alátámaszthatja a tartalommarketing SEO lehetőségeit. James Mathewson az IBM keresési stratégája remekül integrálta szakértelmét a cég többi marketing eszközébe. Például James csapatával egy alkalommal a felhasználói szokásokat elemezték, és észrevették egy kulcsszókutatás során (ami a SEO egy közismerten fontos folyamata), hogy a célcsoport más kulcsszavakkal keres az IBM termékeire, mint amilyen terminológiát az oldalon használtak. Ezt követően természetesen olyan tartalmakat készítettek, ami áthidalta a korábbi szakadékot. James ezen kívül kifejlesztett egy eszközt a vállalati szövegírók számára, amely automatikusan figyelmezteti az alkotókat, ha olyan kulcsszavakat használnak, ami nem idomul a felhasználók keresési szokásaihoz, ilyenen esetekben a tool alternatívákat is kínál.

_____________________________________________________________

Boros Norbert

boros-norbertA szerző keresőmarketing-tanácsadó, jelenleg a Klikkmánia SEO vezetője. Elsődleges szakterületei a SEO, a webanalitika és a UX, de a tartalommarketing sem áll teljesen távol tőle, hiszen néhány évig újságíróként dolgozott. Szakmai blogja a mobilseo.hu.

 

Linkedin: http://www.linkedin.com/in/norbertboros

Google Plus: https://plus.google.com/u/0/+NorbertBoros/

 

Ez is érdekelhet

Trackbackek

  1. […] tartalommarketing.hu-n részletesebben írtam a link earning, a link kiérdemlés […]