Könyvek, linkek

Ha valaki csak most csöppenne bele a tartalommarketingbe, akkor – kezdésként, kiegészítésképpen – a következő weboldalakat és szakirodalmat ajánljuk:

(Az ajánlott könyvek és oldalak sajnos csak angol nyelven olvashatók, de azon vagyunk, hogy minél több mindent magyarul is közzétegyünk a fellelhető nemzetközi ismeretanyagból – természetesen amellett, hogy a hazai gyakorlatot is minél bővebben bemutassuk.)

Tartalommarketinges oldalak

Content Marketing Institute

Joe Pulizzi (a tartalommarketing amerikai névadója – ”Godfather of Content Marketing”, avagy Junta Joe) és társai még 2007-ben hozták létre ezt a szakmai oldalt, pontosabban szakmai műhelyt, intézetet. A tartalommarketinget keresők többsége ide érkezik először. Ez „a” kezdőpont, rengeteg jó szakcikkel, prezentációval, könyvajánlóval és „világ” konferenciákkal (lásd Content Marketing World).

Content Marketing Association

A brit tartalommarketing-szövetség a szigetországi márkakiadókat és tartalommarketinges ügynökségeket, szolgáltatókat képviseli. Kicsit hivatalosabb, szárazabb a hangvétel, mindazonáltal itt is sokféle jó dolgot, pl. esettanulmányokat, kutatási adatokat találni.

A két nagyobb oldal mellett hasznos böngésznivalót kínálnak még a következő szakmai oldalak is:

Custom Content Council

The Content Strategist

HubSpot’s Inbound Marketing Blog (néha köztük és CMI között vannak értelmezésbeli különbségek, talán épp ezért érdemes őket is figyelni)

Copyblogger Content Marketing (tematikus alodal, tutorial)

Tartalommarketinges könyvek

(Mindenhol az elérhető legfrissebb kiadású, Kindle-formátumú ekönyveket linkeltük.)

Get Content Get Customers
Joe Pulizzi és Newt Barrett 2009-es könyve

Managing Content Marketing
Robert Rose (és Joe Pulizzi) 2011-es könyve

Content Rules
Ann Handley és C. C. Chapman 2012-es kiadású könyve
Handley neve esetleg a MarketingProfs.com kapcsán is ismert lehet.

Content Strategy for the Web
Kristina Halvorson és Melissa Rach könyvének 2012-es 2. kiadása

Az ún. alapkönyvek mellett érdemes néhány a társterületekről származó könyvet is átlapozni, így például PR-kategóriában David Meerman Scott könyveit (pl. a Real-Time Marketing and PR igazán szórakoztató olvasmány).

Aztán, egy jó tartalommarketingesnek a keresőmarketing és a közösségi média alapjait, vagy éppen csínját-bínját is ismernie kell. Mindezekhez például Lee Odden könyvét, az Optimize-t, és Dave Kerpen könyvét, a Likeable Social Media-t javasoljuk. Persze könyvből nem lehet mindent megtanulni, de szakirodalmat olvasni soha nem árt 🙂

Végezetül, a történetmesélés, a szövegírás és a vírusként terjedő ötletek erdejébe is érdemes betévedni. Néhány cím innen is ízelítőképpen:

Seth Godin – All Marketers Are Liars (ez magyarul is megvan: Minden marketinges sztorizik)

Jonah Berger – Contagious (2013. márciusi kiadás)

Legeslegvégül: Ha valaki a főnökének próbálná elmagyarázni, hogy miért fontos a tartalommarketing, akkor ezt a könyvet, illetve weboldalt nélkülözhetetlennek fogja találni (a hivatkozott könyv ráadásul ingyen letölthető, többféle formátumban is, és a maga 75 oldalával még az elfoglalt döntéshozónak sem jelenthet kihívást).

Winning the Zero Moment of Truth (by Google),
azaz Megnyerni az igazság első pillanatát (az FMCG-szektorból, egy a Procter & Gamble-től származó kifejezés – the first moment of truth – analógiájára)

Ugye mindenki kitalálta már, hogy mi az „igazság nulladik pillanata”?

Tartalommarketinges podcastok

A podcastok rendszeresen jelentkező, az interneten elérhető hangos műsorok (rendszerint szakmai beszélgetések, interjúk. A podcastokról, az automatikus firssítéshez és hallgatáshoz szükséges szoftverekről itt olvashat.

Content Marketing Podcast (Rachel Parker)

A podcaster viszonylag új még ezen a területen, de lendületesen és ügyesen készíti és vezeti műsorát.
Subscribe on iTunes vagy Stitcher, vagy   RSS feed feliratkozás

Content Marketing 360 Podcast

Pamela Muldoon is még csak 3 tucat adáson van túl. Sok az átfedés Parker műsorával, de ez talán valamivel mélyebb.
RSS feliratkozás

Content Marketing Examiner Podcast

Ez sem régi podcast, viszont jó kapcsolatrendszerük miatt igen jó vendégeket hívnak meg:

RSS feliratkozás