Kiugró növekedés tartalommarketinges growth hacking technikákkal

Egy startup cég meetingel egy csocsóasztalnál, és megbeszélik feladataikat

Mit jelent a growth hacking? Tisztázzuk is ezt gyorsan! A kifejezés Sean Ellistől származik, aki a growth hacker fogalmát itt magyarázta meg. A growth hackernek mindene a növekedés és nagyon erős vállalkozói szemlélettel rendelkezik. Bárkiből lehet jó growth hacker (marketinges, értékesítő, IT-s stb.), a legfontosabb, hogy növekedésorientált legyen, s ennek minden tevékenységet alárendeljen.

Ilyen emberekre elsősorban startupoknál, induló vállalkozásoknál van igény, de régebb óta működő cégek új termék bevezetésekor is szükség lehet erre a képességre.

Alapvetően itt egy embertípusról beszélünk tehát, de vannak olyan technikák, amiket adaptálva te is felturbózhatod marketing tevékenységedet növekedésorientált aktivitásokkal. Ezt ráadásul tartalommarketing aktivitásodban is megteheted. S mivel alapvetően erősen vevőszerzés-orientált taktikai eszközökről beszélünk, a grow hacking itt inkább az inbound marketinghez áll közel. Nem szeretnék azonban túlságosan elméletbe átcsapni, hiszen mindez kőkemény gyakorlat. Lássuk tehát a technikákat!

 

BLOGOLÁSI TECHNIKÁK

Címadás

David Ogilvy óta tudjuk: „Átlagosan ötször több ember olvassa el a címet, mint magát a szöveget. Amikor megírod a címet, már a pénzed 80%-át el is költötted!” A főcím az, ami legnagyobb részben meghatározza, hány kattintást, lájkot, megosztást kap majd a cikked, hányan szánják rá magukat vásárlásra.
Ezért mindenképpen fordíts elegendő időt ennek kitalálására, hiszen a legtöbb olvasó – függetlenül attól mennyire érdekesen írtál – csak a főcímet és az alcímeket fogja átfutni, majd ezek alapján ítél!

A minél jobb címadásban segít az ingyen letölthető címötletelő sablon, mellyel egy témára 40 különböző címötletet kapsz.

 

Vírustartalmak előállítása

Ahhoz hogy sikeres vírustartalmat tudj előállítani, ismerned kell nagyon célközönséged, hogy mi az, ami leginkább érdekelheti őket, amit utána szívesen meg is osztanak közösségi oldalakon. A következő tényezők segíthetik egy tartalom viralitását:

– vicces hangnem

– trendi téma felkarolása

– közönségpukkasztó tartalom.

 

Egyéb blogtechnikák: vendégblogolás, híres ember interjú

Oldalad látogatószámának növelését a piacodon egyedi, vagy vírus tartalmak előállítása mellett más technikákkal is növelheted. Vesd be a következő blogolási technikákat: Nagyobb blogokon vagy a területedhez szorosan kapcsolódó blogon történő megjelenés (példát itt találsz erre), vagy a területedhez szorosan kapcsolódó ismert személyiség megszólítása (melyre példát itt találsz).

Az első esetben a fő célod egy új olvasótábor megszerzése kell hogy legyen, s mellékesen keresőoptimalizálásban is segíteni fog a  linkszerzés révén, a második esetben az elérésedet növelheted azáltal, hogy a tartalmad promóciójához a megszólított ismert személyiség is hozzájárul az ismerősein, rajongótáborán keresztül.

 

Infografika készítés

A vizuális tartalmak szerepe manapság megkérdőjelezhetetlen.

4 érv, hogy miért szeretjük az infografikát: vizuális beállítottságunk, információtúlterheltségünk miatt, mert könnyen megjegyezhető és történetet mesél el

Egy-egy oldal ismertségét, a tartalom közösségi médián történő megosztását segítheti az infografika. Több idő és erőforrás egy ilyen tartalom létrehozása, de megtérül a befektetett energia. Két oldal, ahol akár ingyen is tudsz infografikát készíteni: Easel.ly és Piktochart.

 

KÖZÖSSÉGI MÉDIA JOBB KIHASZNÁLÁSA

Tartalom megoszthatóság

A digitális világban az üzeneteid célcsoportodhoz történő eljuttatásában nélkülözhetetlen a tartalom-előállítás. Ilyenkor a tartalmad megtekintését a látogató dönti el, nincs ráerőltetve, mint a reklámok esetében. Lehetőséged van célcsoportodon belül olyan szűk rétegekhez is eljutnod, akikkel tömegmédiás kommunikációval nem biztos, hogy sikerült volna elérned. Így márkád, terméked, szolgáltatásod ismertségét tovább növelheted. Ennek egyik fontos eszköze a közösségi média kiaknázása. Ebben segítségedre lehet olvasótáborod is, amihez fel kell készítsd a weboldalad, hogy az ott megjelenő tartalmak könnyen megosztatók legyenek. Rengeteg ilyen eszköz, applikáció áll ehhez rendelkezésre. Ilyen például a Sumome, Add This, Shareaholic, GetSocial. Amennyiben felhasználóid szempontjából releváns tartalmat hozol létre, az oldaladra érkező látogatóknak tetszeni fog az ott megjelenő tartalom, így megosztják azt ismerőseik körében. Már csak egy jó vírustartalmat kell létrehozz, s az elérés még sikeresebb lesz!

 

Belső céges ösztönző program tartalommegosztásra

Mi lehet a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb módja új terméked, szolgáltatásod megismertetésének, ha nem a cégnél dolgozók bevonása az ismertség növelésébe. Írj ki egy ösztönző programot, hogy ki osztja meg a legtöbb tartalmat egy adott idő alatt. Jutalmazd az első három helyezettet a bevezetés időszakában.

 

E-MAIL ADATBÁZIS NÖVELŐ TECHNIKÁK

Felugróablak használata

Bár senki nem szereti, ha egy oldal látogatásakor megjelenik egy felugró ablak, email adatbázis növelésre kiválóan használható ez az eszköz. Az evocontent oldalon a hírlevélre feliratkozó látogatók közel 60%-a felugró ablakon keresztül iratkozott fel. Három eszköz, mellyel létrehozhatsz ilyen popupokat oldaladon: Add This, ThriveThemes, Sumome.

 

Prémium tartalmak

Az e-mail adatbázisod növelésének egyik lehetséges eszköze prémium tartalmak elhelyezése az oldaladon. Ezeket “ingyen”, vagyis néhány adat megadásáért cserében ajánlhatod fel olvasóidnak. Ilyen prémium tartalmak lehetnek az e-könyvek, az esettanulmányok, a webináriumok, az ingyenes bemutatók, a kurzusok, vagy a sablonok. Példát prémium tartalomra ezen az oldalon találsz.

 

KONVERZIÓOPTIMALIZÁLÁS

Cselekvésre felhívó gombok megfelelő használata

Egy-egy oldal konverzióoptimalizálásában a cselekvésre felhívó (CTA) gombok használata nagyon fontos eszköz. Ezek a gombok megfelelő helyre, és megfelelő színnel megjelenítve, a célcsoport igényeinek megfelelő felirattal ellátva nagyban növelhetik az oldalon belüli konverziót. A használt gombok hatékonyságát hőtérképes (heatmap) applikációkkal ellenőrizheted. Ezek a szoftverek a látogatók aktivitása alapján készítenek hőtérképet az adott oldalról. Az átkattintások alapján láthatod, mennyire jól teljesítenek ezek a cselekvésre felhívó gombok.
Néhány ilyen program a rengeteg elérhető applikáció közül: inspectlet, crazyegg, mouseflow.

Lényeges lehet ezen gombok A/B tesztelése is (2 különböző gombváltozat összehasonlítása, hogy melyik teljesít jobban valós helyzetben), ami alapján a hatékonyabb változat helyezhető el az oldalon. A/B tesztelésre alkalmas programok: VWO, Optimizely.

 

MAGYARORSZÁGI SIKERES GROWTH HACKING PÉLDA

Legvégül egy magyarországi példát szeretnék bemutatni neked egy olyan oldalra, ahol a growth hacking széles tárházát használják. Egy sztorit találtak ki, melyre felépítették a weboldaluk mondanivalóját, kommunikációját. Ez a thepitch oldala. A vállalkozás mögötti fiatalok a startup világból érkeztek 2016 év elején, teljesen újrapozicionálták oldalukat: általános startup cégeknek történő tanácsadásból online képzés fele fordultak. Felvállalták, hogy az oldal látogatóit folyamatosan informálják, hogyan érik el az általuk kitűzött látogatói, potenciális vevőszámot. Az oldal köré felépített tartalmakat mind ennek megfelelően dolgozták ki. Ha megnézed az oldalt láthatod, hogy a fent felsorolt technikákból sok megtalálható az ő oldalukon is.

 

ÖSSZEFOGLALÁS

Ebben a posztban néhány online növekedést segítő technikát, eszközt gyűjtöttem össze, melyek segítségével startup cégek, vagy új termék, szolgáltatás bevezetések támogathatók. Élj te is az ismertetett 10 growth hacking technikával és válassz a felsorolt 15 eszköz közül, hogy sikeres legyen tartalommarketing aktivitásod az online felületeken!

Raskó Attila
Digital Marketing Strategist, ContentPlus |

Közgazdasági egyetem elvégzése után multinacionális cégeknél szereztem meg marketinges tapasztalatom, legutóbb két ország marketingigazgatójaként. Ezzel a szakértelemmel és a Google Squared digitális posztgraduális marketing képzésén szerzett tudásommal, inbound képzettséggel tartalomalapú, stratégiai és vizuális megközelítéssel tanácsadóként segítem 2014 óta hazai cégek online növekedését.

Ez is érdekelhet