Idegenforgalmi tartalommarketing

hotel-bell-technology

2013. végén egy nagyobb munka részeként elemzést készítettem az idegenforgalmi tartalommarketing lehetőségeiről. Ennek a dolgozatnak a “light” verziója az itt elérhető A szállodák és a tartalommarketing összefoglaló. Az alábbiakban csak a bevezető rész olvasható. A teljes szöveg ingyenes regisztráció ellenében érhető el. (Regisztrálni csak céges email címmel lehet.)

*     *     *

A hagyományos szállodai marketing lehetőségei egyre jobban beszűkülnek. A nyomtatott médián keresztül egyre nehezebben érhetők el az emberek. A tévéhirdetések hatásfoka folyamatosan romlik. Az internetezők egyre nagyobb része használ valamilyen reklámblokkolót. Általánosságban elmondható, hogy az emberek egyre kevésbé fogadják el a tartalomfogyasztást erőszakosan megszakító reklámokat. (Vagyis éppen azt a reklámfajtát, ami hosszú időn keresztül olyan hatékony volt.)

A hazai szállodai honlapokat átnézve jól látszik, hogy ezek alapvetően a webre „áthelyezett” hagyományos brosúrák, legfeljebb csak a szabad szobák kijelzése (és jó esetben az online foglalás) mutatja, hogy 2014-et írunk. Mivel ezek a honlapok nagyon hasonlítanak egymáshoz, a szállodák csak nehezen tudják megkülönböztetni magukat a versenytársaktól. Az egyik legsúlyosabb probléma, hogy a honlapok többsége nem nyújt olyan felhasználói élményt, ami maradandó nyomot hagyna, ami segítené a látogatók bevonódását.

A Google az elmúlt évben olyan változásokat hajtott végre, melyek radikálisan csökkentették az eddig jól működő SEO lehetőségeit. A közönség számára releváns, gyakran frissülő, minőségi tartalom vált a meghatározóvá, csak ez juttathat egy weboldalt jó pozícióba.

2013. utolsó hónapjaiban változtatott algoritmusán a Facebook is. Ennek következtében gyakorlatilag nem lehetséges többé organikus tartalommal (vagyis fizetett posztok alkalmazása nélkül) hatékonyan elérni a céges Facebook oldalak ( így a szállodai oldalak) rajongóit.

Melyik az „igazi”?

Egy átlagos utazó útja tervezésekor 9 ülésben legalább 22 szálloda honlapját keresi fel. A legtöbb honlapon ugyanazokat a menüpontokat, ugyanazokat a felsőfokon dicsérő jelzőket találja.
Ezek az egymáshoz túlságosan hasonló honlapok csak alapinformációkat szolgáltatnak, de nem alkalmasak rá, hogy elnyerjék az érdeklődők (potenciális vendégek) bizalmát.

Győzelemre csak az számíthat, akik egyszerre képes kilógni a tömegből, képes hatni a látogatókra. Ez csak egyedi, vonzó, hiteles tartalommal lehetséges. Ezek az oldalak amellett, hogy felkeltik a látogatók figyelmét, jobb besorolást kapnak a Google-tól is anélkül, hogy bármilyen manipulatív módszerrel kitennék magukat valamilyen büntetésnek.”

A teljes anyag itt tölthető le.

Az írás először a Soreo.biz oldalon jelent meg

Ez is érdekelhet

Pécsi Ferenc
tartalomstratéga, online kommunikációs szakértő at |

Digitális dinoszaurusz vagyok. Érdeklődésemet követve 1996, hivatásszerűen 1999. óta foglalkozom digitális tartalommal és online kommunikációval. Dolgoztam nagy távközlési és informatikai cégnél, közigazgatási portálnál, de a saját utamat független tanácsadóként találtam meg. Az elmúlt években leginkább tartalomstratégiai szakértőként és tartalommarketing projektek megvalósítójaként segítem ügyfeleimet. 2004. óta írok szakmai blogokat. Most éppen ezt (is). További írásaim a Soreo.biz oldalon olvashatók.

Hozzászólások

  1. Nagy probléma a szállodáknál, és amúgy más iparágaknál is, hogy a tulajdonosok nem fektetnek elég energiát a tartalomba. A szállodaiparban az egyhangúságot mondjuk egy bloggal is fel lehet dobni, ezt szerencsére egyre több szálláshely választja, mint kitörési pontot.