A HVG március 24-i szakmai konferenciája talán az egyetlen, amit tartalommarketingesek szerveznek tartalommarketingeseknek. A rendezvényen állandó szerzőink és szerkesztőink is előadást tartanak. Olvasóinkat pedig értékes meglepetés várja a bejegyzés végén.
A közel 7 órányi program összeállításakor a vizuális tartalomfejlesztés (pl. YouTube, Instagram), a natív reklámok, az inbound marketing és a haladó munkaszervezés (agile marketing) témáin túl a biztos alapokat jelentő stratégiaalkotásról és karakterkészítésről sem feledkeztek meg a szervezők. Blogunk olvasói 20%-os kedvezménnyel vehetnek részt az eseményen – részletek és kedvezménykód a lap alján található.
Ha eljössz, akkor a következő előadásokat tekintheted meg (zárójelben az előadók nevei):
- Megnyitót mond Szurop István, Taktikon, a Tartalommarketing blog egyik alapító szerkesztője, a konferencia szerkesztője
- A tartalompiramison alapuló tartalomstratégia (Pécsi Ferenc, Soreo.biz), blogunk másik alapító szerkesztője): Az egyes feladatok alá épülő, azokat támogató tartalompiramisok rendszere kiszámíthatóvá, pénzügyileg ellenőrizhetővé teszik a tartalomkészítést. A „tartalompiramis” módszer bemutatása.
- Pillantás az álarc mögé (Mészáros József, Cognative): Hogyan készítsünk ügyfélkaraktereket? A lehetséges adatforrások, kvalitatív, kvantitatív és hibrid kutatási technikák összevetése, alkalmazása.
- Tartalommarketinget agilisan? (Bodó Árpád Zsolt, Sprint Consulting): Izgalmas bevezetés az agilis módszertanok világába, tartalommarketing-specifikus szempontok felvillantásával.
- A tartalommarketing eredményességének mérése (Raskó Attila, Evocontent, blogunk állandó szerzője): A vásárlói döntési folyamat különböző szakaszaiban milyen mutatószámokat használjuk, és hogyan számoljuk ki őket?
- Webshopok tartalommarketingje (Tóth-Czere Péter, Telenor, blogunk állandó szerzője): A tartalommarketing nem csak a blogok kiváltsága. Hogyan alakítsuk ki termékoldalainkat, és milyen további „tartalmas” eszközökben gondolkodjunk? Elméleti és gyakorlati tanácsok a megvalósításhoz.
- Social média a Facebookon túl (Boroznaki Gergő, Crane): A közösségi média nem egyenlő a Facebookkal. Az Instagram és társai (Pinterest, Tumblr) a fiatalok és trendkövetők között egyre jobban hódítanak. Az 1350 felhasználó bevonásával készített Magyar Instagram körkép bemutatása, friss külföldi trendek és esettanulmányok.
- EBÉDSZÜNET
- Inbound vagy tartalommarketing? (Kiss Tamás, blogunk állandó szerzője): Nem könnyű döntés, ráadásul komoly összegekről szól. Az előadás célja, hogy példákon keresztül bemutassa, milyen folyamaton és részkérdéseken kell végigmennünk, hogy jól válasszunk.
- Marketingautomatizálási rendszerek (Mozsik Tibor, Invitel): Miben tudnak többet az integrált marketingautomatizálási rendszerek a CRM-rendszerekhez képest? Milyen funkciókra lesz szükségünk, ha a tartalommarketinges módszereket leadgenerálásra szeretnénk használni? Hogyan válasszuk ki a megfelelő rendszert?
- Tartalommarketing és programmatic hirdetések – az ellentétek vonzása (Szabó Ákos, Project Agora): Konkrét példák a két ellentétesnek tűnő megközelítés összehangolására, a szinergiák kialakítására.
- A tartalommarketing szereti a startupokat! (Pásztor Krisztina, digitális kommunikációs szakértő): Hogyan kezdjen hozzá, milyen alapokra építse egy kezdő vállalkozás tartalomstratégiáját, tartalommarketing-tevékenységét.
- A DIMSZ (Direkt és Interaktív Marketing Szövetség) kerekasztala: A tartalomalapú marketing hatása a média-ökoszisztémára, avagy miként változik a médiatulajdonosok, hirdetők és tartalomfogyasztók egymás közötti kapcsolata.
- DÉLUTÁNI KÁVÉSZÜNET
- A tartalom születése (Szörnyi Krisztina, HVG Extra Magazinok főszerkesztő): Hogyan dolgozik egy magazinszerkesztőség, és miként lesznek a tartalmas ötletekből népszerű, olvasott kiadványok?
- A YouTuberek marketingértéke (Szabó Gergő, Special Effects Media): Miért és hogyan alakultak ki az óriási eléréssel rendelkező YouTube csatornák Magyarországon is? Hol tart a hazai vizuális tartalomfejlesztési piac nemzetközi összehasonlításban? Brandként mit tanulhatunk a sikeres csatornáktól?
- Hol a sztori? A Nagy Frissítés rövid története (Pőcze Balázs, Mito): A Windows 10 bevezetése mögötti sztori megtalálásának és elmesélésének története, és egyéb tartalmas esetek.
- Egy mese az életről (Csanda Gergely, NN Biztosító): A történetmesélés nemcsak egy tartalommarketinges kunszt az életbiztosítási szektorban, hanem a túlélés záloga is. Hogyan lehet nagyvállalati márkát építeni tartalommarketinggel az egyik legnehezebb terepen?
- Cégbirodalom blogolásból (Magyarósi Csaba és Szűcs Ádám, Egy nap a városban blog): Hogyan tud-megélni egy blog abból, hogy népszerű írásokat publikál? Hogyan lehet pénzzé tenni a tartalmat ma Magyarországon? Szokatlan előadás arról, hogy miként lehet sikeres üzleti tevékenységet építeni egy blog köré, a tartalom eladása nélkül.