Hogyan találtam fel a tartalommarketinget?

1998-ban lettem a DataNet Online főszerkesztője. A megelőző években szabadúszó újságíróként dolgoztam, közben pedig az interaktív média (az akkor még fénykorukat élő multimédiás CD-ROM-ok, illetve a még igencsak kezdetleges internet) “titkait” próbáltam megfejteni. (Ahogy a gyerekek is szokták: szétszedtem és megpróbáltam újra összerakni mindent, ami elém került).

Azokban az években az internetszolgáltatók egyik legnagyobb problémája az volt, hogy alig létezett magyar nyelvű webes tartalom, ezért nehéz volt meggyőzni az embereket, hogy fizessenek elő a meglehetősen drága szolgáltatásra.

DataNet Online

A DataNet “találmánya” az volt, hogy saját addigi tevékenységi köréből kilépve egy sokszínű, vonzó, szélesebb közönséget megszólító online magazinnal állt elő.

Az ötlet nagyszerű volt – dicsérhetem, hiszen elődeim találták ki -, a megvalósítás viszont elhúzódott, a “tálalás” (webes megvalósítás) pedig egyenesen gyengécskére sikeredett. Eredetileg csak a kiadvány szerkesztésére szerződtem, de hamar meggyőztem a cégvezetést, hogy radikális újratervezés nélkül nem lehetünk sikeresek.

A DataNet Online indulásakor messze nem szólt akkorát, mint szólhatott volna, jelentősége az Origo, majd  az Index és a többi, kisebb tartalomszolgáltató startja után elhalványult, mégis az egyik legizgalmasabb kísérlet volt a hazai online tartalommarketing történetében (csak akkor még nem tudtuk, hogy ezt így nevezik.)

A DataNet Online az étteremkritikától a szójátékon át a grafológiáig sok mindennel foglalkozott, csak éppen egyetlen dolgot került el nagy ívben: a a DataNet nyújtotta  internetes szolgáltatások direkt reklámozását. A napi 8.000 – 10.000 látogató akkor jelentős mennyiségnek számított. (A legtöbb, csak a termékeket, szolgáltatásokat bemutató vállalati oldal ma sem éri el ezt a számot.) 2000. őszén ugyan váltottam és harmadmagammal egy internetes tanácsadó cég építésébe kezdtem, de a GTS-DataNet kérésére a DataNet Online szerkesztését egészen 2002-ig folytattam. Akkorra már nagyon megváltozott a környezet, a cég eredeti, a tartalommarketingben hívő vezetése már régen nem dolgozott ott. A híresztelések szerint az évek munkáját tartalmazó lemezt minden mentés nélkül, gondosan újraformázták.

Ez is érdekelhet

Pécsi Ferenc
tartalomstratéga, online kommunikációs szakértő at |

Digitális dinoszaurusz vagyok. Érdeklődésemet követve 1996, hivatásszerűen 1999. óta foglalkozom digitális tartalommal és online kommunikációval. Dolgoztam nagy távközlési és informatikai cégnél, közigazgatási portálnál, de a saját utamat független tanácsadóként találtam meg. Az elmúlt években leginkább tartalomstratégiai szakértőként és tartalommarketing projektek megvalósítójaként segítem ügyfeleimet. 2004. óta írok szakmai blogokat. Most éppen ezt (is). További írásaim a Soreo.biz oldalon olvashatók.