Hogyan használják a hazai vállalatok a tartalommarketinget?

A hazai cégek tartalommarketingje ugyan sokat fejlődött az elmúlt években, de többségük még így is csak az 5 fokozatú tartalommarketing-érettségi skála közepéig jutott el. Legjobban ezzel a mondattal foglalható a ContentPlus Kft  2017. júniusában készült felmérése.

Miközben a megkérdezett szakemberek, közép- és felső vezetők meglepően nagy számban nyilatkoztak úgy, hogy alkalmazzák a tartalommarketinget, a kontrollkérdésekre adott válaszok egyértelművé tették, hogy az egységes stratégián alapuló komplex tartalommarketing helyett inkább az olyan, jellemzően szigetszerűen működő aktivitásokra gondoltak, mint a céges blog, a vállalati hírlevél, vagy a Facebook-marketing.

Magyarországon ma még nagyon kevés olyan vállalat létezik, ahol önálló szervezeti egység felel a tartalomért, és ahol a tartalomkészítés valamennyi szervezeti egységre kiterjed. A leginkább jellemző modell szerint a marketing részlegen belül neveznek ki a tartalomért is felelős személyt, aki ezt a tevékenységet azután egyéb munkák mellett végzi.

A tartalomstratégia és az azon alapuló tartalommarketing ugyan még nem épült be sok hazai vállalat működésébe, ugyanakkor jól érzékelhetően létezik egy 10-15 százalékosra tehető élcsapat, amelyik jóval megelőzi a többieket. Ezeknél a cégeknél már működik a tartalommarketing, ennek szervezeti háttere rendezett, elkülönített büdzsé teszi a hosszútávú távra tervezést. Ezek, a tartalomalapú marketingben fejlettebb vállalatok jó példát és húzóerőt jelenthetnek az újfajta marketing iránt elkötelezett, de különböző okok miatt az élbolytól még leszakadt szervezetek számára.

A legfejlettebb országokhoz viszonyított elmaradások ellenére jól látszik, hogy a hazai vállalatok az elmúlt 3-5 évben sokat fejlődtek ezen a  területen, a következő években pedig várhatóan felgyorsul ez a felzárkózás.

2017-ben a hazai vállalatok tartalommarketing- érettsége egy ötös skálán átlagosan a 2,5-ös szintet érte el. A következő években a cégek leginkább a tartalomalapú marketing anyagi alapjainak a megteremtésében, a konverzió támogatásában, és a tartalomalapú tevékenységeket irányító szakemberek kinevelésében tudnak fejlődni. Ugyanakkor elmondható, hogy a cégek által használt online csatornák számossága már most is egy erősebb szintet képvisel. Fejlődni ezen a területen leginkább a hatékonyság ( jobb konverziós mutatók) növelésével lehet.

A felmérés valamennyi grafikonja és a részletes elemzés itt található.

Pécsi Ferenc
tartalomstratéga, online kommunikációs szakértő at |

Digitális dinoszaurusz vagyok. Érdeklődésemet követve 1996, hivatásszerűen 1999. óta foglalkozom digitális tartalommal és online kommunikációval. Dolgoztam nagy távközlési és informatikai cégnél, közigazgatási portálnál, de a saját utamat független tanácsadóként találtam meg. Az elmúlt években leginkább tartalomstratégiai szakértőként és tartalommarketing projektek megvalósítójaként segítem ügyfeleimet. 2004. óta írok szakmai blogokat. Most éppen ezt (is). További írásaim a Soreo.biz oldalon olvashatók.

Ez is érdekelhet

Szólj hozzá!

*