Ezentúl egy-egy villámcikk keretében szeretném minden olvasónk figyelmét felhívni olyan hírekre, innovációkra, melyek a tartalommarketinget vagy a hozzá kapcsolódó területeket befolyásolhatják a jövőben. Ez a cikksorozat tehát inkább tartalomkurálás, -gondozás lesz. Megjelent híreket mutatok be és fűzöm hozzájuk gondolataimat.
Ebben a posztban egy a tartalommarketing és a keresőoptimailzálás szempontjából meghatározó újításra szeretném felvívni figyelmed. Az újdonság a Googletől származik, egyelőre csak az USA-ban és Indiában érhető el, ott is csak néhány kivételes cégre és krikett játékosra történő kereséskor. Ezen cégekre keresve az első találat alatt megjelenik egy lapozható kártyaformájú ablak (carousel) , ahol a vállalat ezen platformon (melyet Google Postsnak nevezték el) megjelent blogbejegyzései láthatók. A dizájn nagyon hasonlít az AMP-s oldalak keresőben történő megjelenésére.
Az eddigi tapasztalatok szerint nem jelent előnyt a találati eredményekben az ezen a platformon történő posztolás, ugyanakkor kiugró megjelenése számíthat a keresések konverziójánál. Körülbelül egy hét tartalmai jelennek meg ilyen formán, ezért a megjelenés gyakorisága fontos lehet majd azoknak, akik élni akarnak ezzel az új lehetőséggel. Az így kiemelt cikkek ugyanakkor egyszerűen megoszthatók a közösségi csatornákon a „kártyák” sarkában elhelyezett megosztás gomb segítségével.
Ahogy a Clickz.com How are businesses using Google Post című cikkében is olvasható, ez az újítás valahol a közösségi média és az önálló publikációs platform határán mozog. Az eszköz könnyen a Google+ (vagy utódjának) támogatása is lehet, amit eddigi tudásunk szerint a keresőjével támogatna meg a Google. Bár az olvasók, keresők még nem kommentelhetnek ezeken a kártyákon, ez bármikor könnyen implementálható, erősítve ezzel is a közösségi média jelleget. A cikk elolvasásával azt is megtudhatod, jelenleg hogy használják ezt a lehetőséget azok a cégek, akik részt vesznek a tesztelésben.
Úgy gondolom, amennyiben megvalósul a projekt (elnyeri a kereső közönség tetszését), a tartalom fontosságát még jobban hangsúlyozza majd vele a Google. Megjelenik egy újabb csatorna, vagy legalábbis átalakul (ld. Google+). A lépés a nagy márkák gondolkozását is jobban a tartalmak előállítása felé irányíthatja. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy ezzel a lépéssel a Google még erősebb szerepre tör mint tartalomszolgáltató, hisz a tartalmak az ő felületein jelennek majd meg. Végül, de nem utolsó sorban ez az eszköz egy újabb bevételi forrást jelent majd a Google számára, hisz hirdetések formájában is eladható lesz ez a megjelenés.
Hamarosan minden kiderül… Egyelőre még nagyon sok a kérdőjel, de digitális marketingesként biztos nem fogsz unatkozni addig sem!
Közgazdasági egyetem elvégzése után multinacionális cégeknél szereztem meg marketinges tapasztalatom, legutóbb két ország marketingigazgatójaként. Ezzel a szakértelemmel és a Google Squared digitális posztgraduális marketing képzésén szerzett tudásommal, inbound képzettséggel tartalomalapú, stratégiai és vizuális megközelítéssel tanácsadóként segítem 2014 óta hazai cégek online növekedését.