Ezt olvastuk – 2016. 03. 17.

Készülődés olvasáshoz: laptop és kávéEbben a sorozatban a Tartalommarketing.hu szerzői legfrissebb olvasmányélményeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Ha nincs időd szakmai újdonságokra, érdekességekre vadászni, de lemaradni sem akarsz róluk, akkor jó helyen jársz. Képbe hozunk 5 perc alatt!

A tartalommarketing hatékonyabb, mint a natív hirdetés?

Rendszeresen tapasztaljuk, hogy még a gyakorló marketingesek is  keverik a natív hirdetést a tartalommarketinggel. (Általában a jobban csengő tartalommarketing elnevezést használják, de az “ismerősebb” natív hirdetésekre gondolnak.)

Az elmúlt években sokan, rengeteg  írásban, előadásban próbálták már a helyére tenni ezt a két fogalmat. (Én is hozzátettem már ehhez a magamét.) A fogalmakkal kapcsolatos homály idővel talán eloszlik, de akkor is megmarad a kérdés: mikor melyiket érdemes alkalmazni?

Mivel a napokban éppen erről a témáról tartottam előadást, nagyon megörültem Michael Brenner cikkének. Bár az előadásra készülve elég sok mindent elolvastam, találtam ebben az írásban is újdonságokat, vagy inkább új hangsúlyokat.

A legfontosabb talán az, hogy a natív hirdetés akkor is hirdetés marad, ha próbál nem annak látszani. A közönség egy része nagyon jól észleli, hogy hirdetéssel van dolga és ekként is kezeli azt. A másik, hogy a tartalmak márkázása (a tartalom mögött álló cég jelölése) nagyon lerontja a közösségi terjesztést.

A natív hirdetési piac még felfutóban van. Vajon hogyan alakul majd a közönség hozzáállása akkor, ha a mainál sokkal több – köztük sok gyenge – natív tartalomnak lesz kitéve?

Is content marketing more effective than native advertising?

(Pécsi Ferenc)

 

Google AMP: szórakoztató és felhasználóbarát kalauz

Egy aktualitást, az AMP-ot (Acclerated Mobile Pages) szeretném itt bemutatni egy mostanában olvasott cikk alapján.

Az AMP projektet 2015 októberében jelentette be, majd most februárban vezette be a Google azzal a céllal, hogy növelje a felhasználói élményt mobileszközökön, ugyanis az AMP-n készült oldalak a hagyományos oldalaknál sokkal gyorsabban töltődnek be.

Ahogy azt a 2016-os tartalommarketinges előrejelzéseimben is kiemeltem, manapság már nem elég a mobilra történő optimalizálás, mobil szemléletű gondolkodás szükséges a PC fókuszú helyett.

Úgy gondolom, ezen a területen rengeteg dolog fog történni, és a két nagy versenytárs (Google AMP, Facebook Instant Article, mely az AMP Facebook megfelelője) fej-fej mellett halad majd a fejlesztésekkel. Pár éven belül könnyen lehet, hogy már nemcsak a kiadók számára lesz követelmény valamelyik platformon történő részvétel, hanem egyéb tartalommarketingben aktív cégeknek is.

Az ajánlott cikk mindenestre erre is kitér, hogy kinek érdemes most az AMP-vel foglalkoznia a kiadókon kívül. Azok mindenképp mérlegeljék a rövidtávú bevezetését, akik folyamatosan állítanak elő tartalmat oldalukon és a látogatóik nagyobb része mobil eszközökről érkezik. Egyelőre az AMP-konformitás nem számít a keresőoptimalizálásban, de szerintem eljöhet az az idő, amikor számítani fog a mobilkereséseknél. Összefoglalva: érdemes figyelni a fejleményeket, s felkészülni erre a platformra azoknak a cégeknek is, akik a fenti kritériumnak megfelelnek.

Google’s AMP: The Fun and User-Friendly Guide to Accelerated Mobile Pages

(Raskó Attila)

 

Csökkenő tartalommarketing-hatékonyság: mit lehet tenni ellene?

A Reeder / Feedly kombóval felszerelkezve többnyire minden egyes nap sikerül úrrá lennem a különféle RSS-csatornákon keresztül beömlő szakcikkáradattal. Az utóbbi hetekben azonban még a gépesített hírolvasás sem mentett meg attól, hogy nem halmozzak fel egy jó adag lemaradást. Újonnan (vagy ismét) beinduló „tallózó rovatunkba” így nem csak a legfrissebb megjelenésekből válogattam.

A TrackMaven kutatása egy elgondolkodtató ellentmondásról szól, ami előbb vagy utóbb nálunk is érzékelhető lesz. A kutatók közel 23 ezer észak-amerikai márka mintegy 50 milliónyi blog-, illetve közösségimédia-bejegyzését, és a hozzájuk köthető kb. 76 milliárdnyi interakciót elemezték.

A feltárt összefüggések közül a következő volt a legfontosabb: 12 hónap alatt 35%-kal nőtt a cégek tartalomkibocsátása, miközben 17%-kal visszaesett a fogyasztói bevonódás (engagement). Magyarán több tartalommal jóval kevesebb figyelmet és interakciót sikerült kiharcolnia a vizsgált márkáknak.

A csökkenő tartalommarketing-hatékonyságot többek között csatornaspecifikus, mobilra optimalizált tartalommal, fizetett tartalomterjesztéssel és a kevésbé telítődött közösségi platformok kihasználásával lehet mérsékelni – vélik az elemzés készítői.

A Curata frissítette a legfontosabb tartalommarketing-eszközökről összeállított tablóját. A nagyítható grafikán szinte az összes lényeges tartalomkészítő, tartalomterjesztő, tartalomoptimalizáló stb. eszköz helyet kapott. Megéri róla csemegézni.

A SumoMe viszont 45 órányi munkával egy 12 pontos felsorolást készített arról, hogy miként tudjuk növelni befolyásunkat a közösségi médiában. A kígyóhosszúságú listát nem csak kezdőknek érdemes áttanulmányozni.

(Szurop István)

 

Ez is érdekelhet