Többfelé is olvastam, hogy 2012. legnagyobb tartalommarketinges eseménye a Stratos, vagyis Felix Baumgartner űrugrása volt. A jelzőkkel érdemes óvatosan bánni, viszont kétségtelen, hogy a Red Bullnak sikerült valami különlegeset, emlékezeteset alkotnia.
A Stratos természetesen nem a semmiből jött. A Red Bull már évekkel ezelőtt újrapozicionálta magát: azóta nem egy egy energiaitalokat gyártó cég, hanem médiacég, ami történetesen energiaitalt is árul.
A Red Bull rengeteg extrém sportot (és sportolót) támogat, ami alapvetően a „szárnyakat adunk a vágyainak” mottó/hitvallás kiterjesztése, de néha annál több is.
Ez az igényesen elkészített, jól vágott videó rendkívül ügyesen hozza össze a Ryan Doyle hajmeresztő ugrásait egy ősi város különleges atmoszférájával, a sportoló személyes vallomásával. Extrém sport? Kortárs művészet? Néha nehéz megmondani. Ez a 2’40” akkor is megfogja az embert, ha különösebben nem érdeklik az extrém sportok.
(A Mashable még 2012. decemberében kitűnő összeállítást jelentetett meg a Red Bull tartalommarketing-stratégiájáról. Érdemes elolvasni.)
Digitális dinoszaurusz vagyok. Érdeklődésemet követve 1996, hivatásszerűen 1999. óta foglalkozom digitális tartalommal és online kommunikációval. Dolgoztam nagy távközlési és informatikai cégnél, közigazgatási portálnál, de a saját utamat független tanácsadóként találtam meg. Az elmúlt években leginkább tartalomstratégiai szakértőként és tartalommarketing projektek megvalósítójaként segítem ügyfeleimet. 2004. óta írok szakmai blogokat. Most éppen ezt (is). További írásaim a Soreo.biz oldalon olvashatók.