Megint kiderült: ezért jók a legjobb tartalommarketingesek

Nemrég tette közzé kutatási eredményeit a CMI, a tartalommarketinges szakma egyik legfontosabb „intézménye”. Formális stratégia és dedikált felelősök – ezek nélkül ne is álmodjunk hatékony tartalommarketingről! Következzenek a legfontosabb tanulságok, nem sokkal az amerikai megjelenést követően.

Hogy milyen gyorsan telik az idő, azt mi sem jelzi jobban, mint a Content Marketing Institute és a MarketingProfs negyedik alakalommal megjelenő közös kutatása. A 2013-as tartalommarketing trendeket előrejelző tavaly októberi felmérést szinte évre pontosan követte az idei. Egyébként globális kutatásról van szó, amelynek nyári adatfelvételekor mintegy 4 400 marketingest kérdeztek meg. A most publikált riportból az észak-amerikai vállalati marketingesek (n = 1 217) véleményével ismerkedhetünk meg először. A többi részjelentés valószínűleg hamarosan érkezik, de addig is, ez a mostani mindenképp érdekes olvasmány.

rocky 4

Túl az Óperencián jó néhány évvel előttünk járnak a tartalommarketinges gyakorlatot illetően. Nézzük hát, miből okulhatunk:

  • A megkérdezett vállalkozások (kicsik, nagyok vegyesen, a részletes „demográfiát” a végén közlik) 93%-a használja a tartalommarketinget. Tavaly ez az érték 91 százalék volt. Nincs jelentős elmozdulás, odaát mindenkit foglalkoztat a dolog.
  • A válaszadók 42%-ának jó véleménye van a saját tartalommarketinges gyakorlatukat illetően, hatékonynak minősítve azt. 2012-ben még csak 36%-uk volt ennyire magabiztos.
  • A legjobbakat a kevésbé eredményesektől két fontos dolog különbözteti meg: egyrészt van „dokumentált”, formálisan elkészített tartalommarketing-stratégiájuk (66% vö. az átlagos 44%-kal, illetve a leggyengébbek 11%-os eredményével), valamint dedikált szakember, külön vezető felügyeli a céges tartalommarketinget (86% vö. a 73%-os átlagot, illetve a lemaradók 46%-os értékét).
  • A külön tartalommarketinges megléte érdekes módon inkább a kisebb cégekre jellemző (78%,10-99 alkalmazottnál), a legnagyobbaknál ez a marketing technika, vagy gondolkodásmód, jóval kisebb „szervezeti” figyelmet kap (58%-os „dedikáltság” az 1 000-nél több alkalmazottat foglalkoztató vállalatoknál).
  • Az észak-amerikai vállalati (business-to-business) marketingesek átlag 73%-a több tartalmat készített a tavalyinál. Azok, akik már rendelkeznek stratégiával ebben is az élen járnak: 80%-uk produkált többet az egy évvel korábbinál. ( Utóbbiaknak nyilván csak a munkára kellett figyelniük, a céltalan kísérletezgetés helyett.)
  • A leggyakrabban használt tartalommarketinges taktikák (eszközök) sorban a következők: közösségi médiatevékenység (87%), saját weboldalon elhelyezett cikkek (81%), e-hírlevelek (80%), vállalati blog, „offline” rendezvények (76-76%), esettanulmányok, videók (egyaránt 73%). Mindemellett tovább hódít az infografika (38%-ról 51%-ra ugrott a használata). Legkevesebben a játékalkalmazások készíttetésével foglalkoztak (10%), így a Chipotle érzelmes madárijesztője és a hasonló projektek még ritkaságszámba mennek.
  • Legtöbben a személyes rendezvények (70%, ne feledjük vállalati marketingesekről van szó, és igen, a rendezvény is lehet tartalommarketing), az esettanulmányok (65%) és a videók (63%) hatásosságában hisznek. Persze a legjobbak itt is mást gondolnak: 79%-uk a vállalati bloggolást helyezi a hatékonysági lista elejére.
  • Tartalomterjesztésre a LinkedIn platformját használják a legtöbben (91%), utána jön a Twitter (85%), és erős harmadiknak a Facebook (80%), amelyről viszont csak a megkérdezettek 30%-a gondolja azt, hogy hatásos vállalati tartalommarketing-csatorna.
  • A legfontosabb tartalommarketing-célok között hasít a márkaismertség növelése (82%), a lead-generálás (74%, magyarul az értékesítési lehetőségek létrehozása), az ügyfél-akvizíció (71%), illetve a gondolatvezérség (68%) megteremtése. Megint csak jellemző módon a legjobbak itt is jóval céltudatosabbak: 80%-uk a lead-generálást tartja a tartalommarketing kiemelt feladatának.
  • A sikerességet leggyakrabban a weboldal látogatottságával (63%), a behozott leadek minőségével (54%), és a közösségi médiamegosztás volumenével (50%) mérik. Érdekes módon a direkt értékesítés, mint mérési kritérium, az elmúlt négy évben, vagyis a kutatássorozat kezdete óta, egyre hátrébb sorolódott.

[slideshare id=26704085&doc=b2bresearch2014cmi-130930124820-phpapp01]

Ami a pénzre és a szervezésre vonatkozik:

  • A megkérdezettek 58%-a növelni, vagy jelentősen növelni fogja a tartalommarketingre fordított költéseit az elkövetkezendő 12 hónapban – a kisvállalatok még inkább (60%), mint a nagyok (52%).
  • Egyébiránt a teljes marketing-költségvetés 33%-át fogják erre a célra fordítani (a tavalyi 26%-hoz képest).
  • Ami a munkaszervezést illeti, az amerikai B2B cégek 56%-a házon belül oldja meg a feladatokat, és csupán 1%-uk szervezi ki a teljes tartalommarketinget. A maradék 43% külsős brigádot és belsős csapattagokat is igénybe vesz párhuzamosan.

Végezetül a problémákat se hallgassuk el:

  • Az amerikai tartalommarketingesek az időhiánnyal (69%), a mennyiségi tartalomkészítés terhével (55%), a lebilincselő, magával ragadó tartalom előállításával (47%), és a mindehhez rendelt szűkös költségvetéssel küzdenek a legtöbbet.

Aki a teljes kutatási riportra kíváncsi (végén a beígért demográfiával), az ide bökjön, vagy lapozgassa a fentebb beágyazott SlideShare-prezentációt.

Ez is érdekelhet

Szurop István, taktikon.hu
Szurop István
adatvezérelt tartalommarketinges |

Nagyvállalati marketingvezetőből, felső vezetőből (ABN AMRO Bank, K&H Bank, Raiffeisen International és Provident), nemzetközi márkaszakértőből (Garrison Group) lett adatvezérelt tartalommarketinges. Tartalomstratéga, aki van annyira gyakorlatias, hogy egy újságcikk megírása, egy weboldal elkészítése, egy PPC vagy email marketing kampány beállítása se okozzon számára gondot. Jelenleg a HVG Kiadó Zrt. márkázott tartalmakkal, natív hirdetésekkel foglalkozó csapatát vezeti.

Trackbackek

  1. […] részletek a Tartalommarketing blogon […]