Először is, szeretném megnyugtatni valamennyi aggódó olvasónkat: A blog nem szűnt meg, csak a felgyülemlő feladatok miatt nem volt időnk ide írni. Megpróbálunk mindent pótolni.
Részemről a távollét egyik oka a LinkedIn volt. Miután a LinkedIn februárban bejelentette, hogy a szélesebb felhasználói kör előtt is megnyitja az addig csak a kiválasztott 300 Influencer számára fenntartott publikációs platformot, én is kértem, hogy benne lehessek az új szerzők első körében. (Idővel minden felhasználóra kiterjesztik ezt a lehetőséget.) Már meg is feledkeztem az egészről, amikor április elején megkaptam a publikálási jogot. Természetesen azonnal ki kellett próbálnom az új lehetőséget és azt tapasztaltam, hogy sokkal jobban működött, mint ahogy azt előzőleg feltételeztem.
(Nem a szerkesztőségi rendszerről, vagy a megjelenítésről van szó. Az meglehetősen puritán, ami szerintem rendben is van. A kontextus és a terjesztés az, amit rendkívül izgalmasnak tartok.)
Tartalom + terjesztés
Az egyik leggyakoribb tartalommarketinges hiba, hogy létrehoznak tartalmakat (néha nagyon színvonalasakat), de elfelejtenek gondoskodni a terjesztésről, vagyis arról, hogy ezek a tartalmak eljussanak a célközönséghez. A tartalommarketingesek eddig is nagyon erős B2B platformnak tartották a LinkedInt, ahol több lehetőség is kínálkozott a „kívül” gyártott tartalmak (jellemzően blogposzt, prezentáció, videó) megosztására. A személyes, vagy céges státuszfrissítések, a szakmai csoportokon belüli megosztások, vagy a Showcase oldalak kitűnően használhatók erre a célra. A saját posztok viszont áttörést jelentenek, hiszen a LinekedInen belül hozhatók létre nagyobb formátumú tartalmak.
Mielőtt belevágtam volna, természetesen bennem is felmerült a kérdés: Miért jobb a LinkedInen belül blogolni, amikor azt megtehetem saját felületemen (például a Tartalommarketing.hu-n) is? Most, 6 publikált cikk után úgy látom, hogy elsősorban a közönség miatt.
Minőségi közönség
Ha publikálni kezdesz a LinkedInen, írásaiddal eljutsz saját közvetlen (1. szintű) ismerőseidhez és a cikkeidre feliratkozó követőkhöz. Ha erős hálózatot építettél fel (nem vettél fel boldog-boldogtalant a kapcsolataid közé) és a publikált tartalmakkal megerősíted olvasóid bizalmát, nagyon jó szakmai közönséghez jutnak el az írásaid.
Ez utóbbi nem csak feltételezés, hiszen a LinkedIn grafikus formában is megjelenít a követőket. Ebből kiderül, hogy a posztjaim milyen iparágban dolgozókat érnek el és a vállalati hierarchia milyen szintjén vannak az olvasóim. (Természetesen arra is lehetőség van, hogy a közel 1000 követőm profilját egyenként ellenőrizzem.)
Az elérés természetesen többféleképpen is szabályozható. Írásomra minden, a téma szempontjából érintett csoportban felhívom a figyelmet, de a publikálás után néhány nappal egy emlékeztető státuszfrissítést is kiteszek.
Erős bevonódás
6 poszt publikálása után elmondhatom, hogy a LinkedInen belül publikálás (számomra) nagyon jól működik. A cikkeket átlagosan 500-an olvasták. Egy átlagos „külső” blognál lényegesen erősebb volt az „engagement”-faktor is: Minden íráshoz érkeztek hozzászólások. A vállalati tudásmegosztással foglalkozóhoz 17 (köztük néhány nagyon tartalmas). Bár a „kifelé” (más hálózatokba) történő megosztás elhanyagolható, annál intenzívebb a LinkedInen belüli megosztás (Az eddigi csúcs 128!)
Mindez csak a kezdet. A LinkedIn a napokban két új eszközt vezetett be. A Content Marketing Score és a Trending Content segítségével tovább növelhető a tartalommarketing programok hatékonysága. Ezekről az eszközökről majd egy későbbi posztban írok.
Digitális dinoszaurusz vagyok. Érdeklődésemet követve 1996, hivatásszerűen 1999. óta foglalkozom digitális tartalommal és online kommunikációval. Dolgoztam nagy távközlési és informatikai cégnél, közigazgatási portálnál, de a saját utamat független tanácsadóként találtam meg. Az elmúlt években leginkább tartalomstratégiai szakértőként és tartalommarketing projektek megvalósítójaként segítem ügyfeleimet. 2004. óta írok szakmai blogokat. Most éppen ezt (is). További írásaim a Soreo.biz oldalon olvashatók.