A leggyakoribb tartalommarketing-hibák (3.)

Nem vagyunk tökéletesek, hibázni természetes dolog. Ha viszont tanulunk mások hibáiból, nagyobb az esélyünk arra, hogy azokat mi magunk már ne kövessük el. Ebben a sorozatban olyan tipikus tartalommarketinges csapdákról írunk, amikbe korábban már sokan beleestek.

(A sorozat első része a megfelelő közönség megválasztásáról, a második a jól átgondolt mérés fontosságáról szólt.)

3. Elkülönülő szervezeti egységekben keletkező tartalmak

csapdaA legtöbb vállalat még ma is a XX. század elején kialakult szervezeti felépítést követi. Az egyes szervezeti egységek önállóan, egymástól függetlenül működnek, a szálak csak „odafenn” futnak össze. Ez a struktúra megnehezíti a szervezeten belüli információáramlást, a belső együttműködést, de hatással van a tartalommarketingre is. A marketing, a HR, a PR, az ügyfélszolgálat stb. mind értékes, fontos tartalmakat állít elő, de ezek között rendszerint nincs megfelelő koordináció, sokszor nem is tudnak arról, mi folyik „odaát”. Megoldás lehet egy önálló, a szervezeti egységektől független tartalomstratéga munkába állítása, vagy az egyes részlegeket képviselő „tartalomkövetek” kinevezése. (Ez utóbbi leginkább csak nagy szervezeteknél jöhet szóba.) A „rejtőzködő” tartalmak feltárása óriási lendületet adhat a tartalommarketingnek.

4. „Hagyományos” marketinges beültetése a tartalommarketinges pozícióba

Természetesen akadnak olyan marketingesek, akik kitűnően átképezték magukat és lelkileg is átálltak tartalommarketingesnek, de érdemes tisztában lenni azzal, hogy ez a két terület nagyon sokban különbözik egymástól. Általában jobban beválnak a marketingen „kívülről” érkezett tartalommarketingesek. Számos példa bizonyítja, hogy ebben a feladatkörben nagyon jól beválnak a kiadói, szerkesztőségi területről érkező szakemberek. Ők azután gyorsan elsajátítják a vállalati tudnivalókat és kiváló tartalommarketingessé válnak. (Újabban naponta olvashatunk ismert lapok korábbi vezető munkatársairól, akik a vállalati oldalra igazoltak át. )

5. A hagyományos média elhanyagolása

Az, hogy a tartalommarketing elsősorban a saját (birtokolt) tartalom létrehozásáról szól nem jelenti, hogy el kellene felejteni a hagyományos médiát. Szerencsés időszakot élünk (a tartalommarketing szempontjából), a hagyományos média talán soha nem volt még ennyire nyitott a „kívülről hozott” tartalmak iránt. Ma már egyre több az olyan hirdetés, ami nem valamilyen „meggyőző” szövegre, hanem az olvasó/néző számára fontos tartalomra irányít át. Természetesen az ilyen tartalom is a tartalommarketing hatáskörébe tartozik.

Rövid sorozatunkban természetesen csak a leggyakrabban előforduló hibákra, csapdákra, bukkanókra térhettünk ki. Egyéb nehézségekkel szembesült? Írja meg nekünk!

Tetszett az írás? Oszd meg ismerőseiddel és kövess a Google Pluson is!

Ez is érdekelhet

Pécsi Ferenc
tartalomstratéga, online kommunikációs szakértő at |

Digitális dinoszaurusz vagyok. Érdeklődésemet követve 1996, hivatásszerűen 1999. óta foglalkozom digitális tartalommal és online kommunikációval. Dolgoztam nagy távközlési és informatikai cégnél, közigazgatási portálnál, de a saját utamat független tanácsadóként találtam meg. Az elmúlt években leginkább tartalomstratégiai szakértőként és tartalommarketing projektek megvalósítójaként segítem ügyfeleimet. 2004. óta írok szakmai blogokat. Most éppen ezt (is). További írásaim a Soreo.biz oldalon olvashatók.

Trackbackek

  1. […] Részletek a Tartalommarketing.hu blogon >> […]