4 tipp, hogy az unalmas tartalom hogyan lehet lead generáló eszköz

“Az én cégem unalmas, nem lehet róla írni”

Gyakran hallani ezt a mondatot, de ettől még nem igaz! Nincs olyan helyzet, amiből egy kis gondolkodás után ne lehetne kihozni egy legalább vállalható szintű tartalmat, legfeljebb van olyan téma, amivel sokkal nehezebb elindulni.

Igen, vannak olyan témák, amik adják az online létezésükhöz is a keretet, de az “unalmas” témákkal is  lehet mindig csodát tenni. Ehhez adok most néhány tippet.  Érdemes rájuk odafigyelni, átgondolni.

Az unalmas tartalom is lehet hasznos

Foglalkozz nagyon sokat a főcímmel és a közcímekkel!

Amikor megérkezik a látogató az oldaladra, elsők között az oldal főcímét fogja elolvasni. Ez meghatározó döntési pont a számára, egy pillanat alatt határoz,  hogy maradjon-e, vagy álljon tovább. Ezért is fontos, hogy a főcím (és a közcímek) tökéletesek legyenek.

Az idő, amit a látogató eddig a döntési pontig az oldaladon tölt  erősen változó, de lényegében 5-15 másodperc az, amíg meg tudod ragadni a figyelmét. Nagyon kevés idő.

A leggyakoribb hiba, hogy nem olyan szakember készíti az oldalak szövegét, akinek webszövegírás a munkája, (vagy legalább tudja mi az). Ebből szoktak születni azok a csodálatos címek, amik inkább hasonlítanak egy törvény szövegére, mint egy figyelemfelkeltő főcímre.

Ennél már az is egy jobb megoldás, ha valami kreatív megoldást viszel a címbe, amin legalább megakad a szeme az olvasónak. Ilyenkor újraolvassa, hogy tényleg az van-e odaírva, amit látott. Ez jobb, mert odaviszi a tekintetet, ahova szeretted volna, mégse tökéletes. Sokszor a kreativitásnak a cikk bevezető-összefoglalója, a lead fogja megszenvedni a kárát, mert a kreatív szöveg ugyan figyelemfelkeltő, de nem adja át hatékonyan az üzenetet.

Amit javaslok: rövid, konkrét cím, amin nem is kell hogy elidőzzön senki, mert azonnal átadja az üzenetedet.

TIPP: használj olyan szavakat a főcímben, amikre van keresési volumen is Google keresőben. Ezek lesznek azok a szavak, amik a látogatókat is meg fogják győzni arról, hogy olvassanak tovább.

TIPP 2: Ha van lehetőséged, akkor tesztelj! Tedd ki ugyanazt a tartalmat, csak más címmel és nézd meg, hogy melyik konvertál jobban!

Használj egy bevált modellt a weboldal felépítéséhez

Ami keretrendszerként jó egy kampány felépítéséhez, azt egészen nyugodtan használd kicsiben a weboldalad tartalmának optimalizálásához is.

Ilyen modell például az AIDA. Ez jó, működik, mostanában ezzel találkozom a legtöbbet, mint javasolt megoldással. Maradjunk hát mi is ennél most.

Az AIDA (Attention Interest Desire Action) lényege, hogy adagold megfelelő sorrendben az információt.

– A példa kedvéért most egy probléma megoldására keres a látogatód segítséget. –

Attention (figyelem):

A legelső mondat, amivel találkozik az olvasó, legyen egy nagyon ütős üzenet – Attention -. Egy kevésbé izgalmas oldalnál ezt úgy tudod lefordítani, hogy  főcímnél alkalmazott probléma megnevezést kinagyítod jobban. Megerősíted az olvasót abban, hogy jó helyen van, sőt, tökéletesen tisztában vagy a problémáját illetően. (Plusz meg is tudod oldani azt!)

Interest (érdeklődés):

Ha megragadtad az olvasó figyelmét, akkor az interest az, ami arra szolgál, hogy komoly érdeklődéssel folytassa az olvasást.

Ez egyértelműen azt jelenti, hogy meg kell fogalmaznod: van megoldásod a problémájára. Írd, ahogy szeretnéd, tömören, kreatívan, de ez kell, hogy az üzenete legyen.

Desire (vágy): 

Normál esetben itt arról írsz, hogy milyen szuper előnyei lesznek, ha tényleg nálad vásárol.

Ez azt foglalja magában, hogy körülírod, milyen könnyen és hamar tudsz neki segíteni, így a tökéletes megoldást tőled kapja meg a legkönnyebben, leggyorsabban, leghatékonyabban.

Action: (cselekvés)

Itt már összeérnek a szálak egy marketing kampány és az unalmas tartalom feladatainál: Add meg neki a tennivalót, hogy segíteni tudj neki.

– Mindez persze függ az “unalmas” tartalom témájától, így nem biztos, hogy kifejezetten probléma megoldás a feladat, de az elv más területekre is átültethető. –

Légy ember, írj is úgy

Számomra a tartalommarketing itt hozza a legtöbb hasznot más marketing taktikákhoz képest. A tartalommarketing egyik lényege, hogy a közönséged érdeklődésének megfelelő tartalmat állíts elő. Ne robotoknak írj, hogy jobban rangsorolja az oldalad, ne a jogi osztályodnak, hogy ne kössenek biztosan bele és ne a CEO-nak, hogy az ő szavai köszönjenek vissza majd az oldalon.

Készíts tartalmat az olvasódnak. Ehhez pedig fontos és megkerülhetetlen elvárás, hogy a szövegezés is legyen emberi. Ha hétköznapi embereknek írsz, akkor írj egyszerűen, mert nem biztos, hogy olyan mélységben ismerik a termékedet/szolgáltatásodat, mint te. Ha szakmabelieknek, akkor nem fognak megharagudni érte, ha néha egy-egy buzzword is bekerül a szövegbe. (Sőt!)

Ne feledd: ha lehagyod az olvasót és nem érti, amiről írsz, akkor el fog menni. Ha egy profinak írsz és semmi extrát nem teszel bele, akkor nincs számára értéke.

Ez nem könnyű feladat!

Segítséget ad, ha van egy képed arról, hogy kiknek is írsz. Ha csak egy kvázi elképzelés, az már jó, de azért azt mind tudjuk, hogy ez mennyire igazi… Készíts buyer personakat. Alapozd meg a munkád sikerét azzal, hogy kutatsz egy kicsit. Nem kell ehhez feltétlenül specialistákat hívni (bár én javaslom). Ha van egy jó ppc-s szakértő a hátad mögött (vagy te is az vagy), akkor már ő is tud annyi inputot adni neked, amikből simán összeraksz egy persona vázat.

FONTOS: Személy szerint a buyer personak működési elvét nem tartom jónak! Bármilyen pontosan is állítod össze a profilt, nem lesz tökéletes. Sőt, egy nagyon pontos persona esetében sok a kizárás, amivel biztosan forgácsolni fogod a potenciális célcsoportodat, saját magad elől veszed el a konverziót.

Ami miatt mégis ajánlom: használd sorvezetőnek. Segít irányba állítani a gondolataidat, hogy könnyebben éld bele magad a vásárlód helyzetébe.

Ne tekints rá úgy, mint egy fix keretre és akkor egy szuper eszköz lesz.

Ne ragaszkodj az írott formához

Ebben a cikkben végig arról volt szó, hogy hogyan írj, kinek írj, mit írj…

Azonban ha igazán profin akarod megoldani a helyzetet, akkor ettől kicsit távolodj el és keress más megoldásokat.

Készíts egy videót, egy Slideshare prezit, vagy csak egy infógrafikát (mert az menő) és add át úgy a mondanivalódat. Hass egyszerre több érzékszervre, mert akkor fog biztosan célba érni az üzeneted!

Kiindulásnak mindenképp az infógrafikát javaslom, mert az könnyen bevezethető és már vannak hozzá nagyon jó kis programok is, amik segítenek. Pl. az Infogr.am , amit én elég sokáig használtam.
TIPP: Ha nem szeretnél webes infógrafika-szerkesztőkkel bajlódni, ahogy én se, akkor próbáld meg PowerPointban megcsinálni. Átméretezed a prezit egy szép magas, álló formátumra és már mehetnek is rá a képek, szövegek, nyilak, vonalak. Meglepően könnyen össze lehet hozni szépet! Kiegészítőnek ehhez tökéletes a Canva.

(A témában még egy hasznos cikk az Evocontent oldalán, ha érdekel az infografika-készítés!)

Ez a 4 tipp alapvetően alkalmas arra, hogy minden helyzetben, bármilyen anyagból egy jól működő, a meghatározott cél szerint konvertáló oldalt lehet összerakni.

Figyelj a címekre, a tartalom felépítésére, legyen változatos az eszköztár, amit használsz és azoknak a nyelvezetén írj, akik olvasni fogják. Ilyen “egyszerű”.

Nem az Excalibur, de mindenképp egy hatékony megoldás nehéz tartalmak kezelésére.

 

Ha neked van még tipped, akkor oszd meg és bővítem az anyagot!

Ha most épp nincs, akkor adj a karmádnak egy kis plusz és oszd meg ezt a posztot!

 

20%-os HVG konferenciakedvezmény blogunk olvasóinak

Majd 7 órányi érdekes, tartalmas előadás és számos ismerkedési, networking lehetőség vár, ha eljössz az év talán egyetlen olyan szakmai konferenciájára, amelyet tartalommarketingesek szerveznek tartalommarketingeseknek.
A március 24-ei HVG Tartalommarketing 3.0 konferencia 34 900 Ft + áfa részvételi díjából ráadásul most 20%-os kedvezményt kapnak a Tartalommarketing blog olvasói.
A mintegy nettó 7 000 forinttal olcsóbb konferenciabelépőket a TMHU20 kód beírásával a HVG konferenciaoldalán lehet megrendelni.
A kedvezményt csak akkor kapod meg, ha március 16-án 16 óráig jelentkezel.
Találkozzunk a konferencián, ismerkedjünk meg végre személyesen is!
Tóth-Czere Péter, tartalommarketing és seo szakértő. A LeadFlow Consulting társalapítója.
Tóth–Czere Péter
Digital Marketing & Measurement Strategist at |

Digitális marketing stratéga, a LeadFlow Consulting társalapítója.
KKV és multinacionális háttérrel rendelkező, nyitott gondolkodású szakember. Szakterülete a tartalommarketing, annak minden leágazása és a keresőoptimalizálás.
Elsődlegesen e-kereskedelmi oldalak technikai és tartalmi optimalizálásával, illetve tartalomalapú marketing kampányok megvalósításával foglalkozik.
Hiszi, hogy a felhasználó igényei a legfontosabb szempontok minden aktivitás tervezése során, mert ez garantálja a hosszú távon is működő megoldásokat.
Mottója: “Nyújts kiváló tartalmat és érdemeld ki a jogot, hogy promótáld a termékedet!” - Guy Kawasaki

Ez is érdekelhet