Ismerős a szituáció? Marketingesként nagy a nyomás az emberen hogy aktivitásai minél rövidebb távon hozzanak eredményeket. Ugyanakkor a tartalommarketing ugyanúgy hosszútávú befektetés, mint a márkaépítés. (Remélem ezt már főnököd is tudja, s ezért nem kell megbeszélést összehívj…!) Sikerességét azonban ugyanúgy mérned kell, ahogy egyéb marketingaktivitásaidét is. Ha van tartalomstratégiád, ez az elemzés gyerekjáték lesz.
A stratégia készítése során megfogalmazott céljaidhoz megfelelő mérőszámokat (KPI-okat) rendeltél, amiknek elérését bizonyos időközönként ellenőrizned kell. Természetesen ez az időtáv minden cégnél más és más lehet. Kisebb, kevesebb tartalmat előállító cégeknél elég az évente egyszeri elemzés, nagyobb cégeknél akár havi értékelésre is szükség lehet. Az alábbi ábra a mérendő mutatószámok lehetséges körét mutatja a BELINKEL stratégiai célok mentén.
Hol találhatod meg ezeket a mutatószámokat, illetve hogy tudod őket kiszámolni? Ezeket is megismerheted ebben a cikkben, ahol a mutatószámok listáját is letöltheted kiszámolásuk képleteivel és forrásaikkal együtt. Tartalommarketinged folyamatos méréséhez pedig egy Google Data Studioban kialakított riportformátumot is bemutatok, mellyel folyamatosan figyelemmel kisérheted ezen aktivitásod sikerességét.
Közgazdasági egyetem elvégzése után multinacionális cégeknél szereztem meg marketinges tapasztalatom, legutóbb két ország marketingigazgatójaként. Ezzel a szakértelemmel és a Google Squared digitális posztgraduális marketing képzésén szerzett tudásommal, inbound képzettséggel tartalomalapú, stratégiai és vizuális megközelítéssel tanácsadóként segítem 2014 óta hazai cégek online növekedését.